[OZ-CONTEST] Fwd: ARRLDX CW CR3EE(OZ2I) SOAB LP

OZ2I Henning Andresen ha at oz2i.dk
Mon Feb 17 08:36:38 EST 2020

Hej
Madeira i februar er ikke så varm som jeg havde regnet med. De korte bukser
og sandalerne fik jeg ikke brug for.
Til gengæld er der god forbindelse til NA og det blev en rigtig god weekend
med masser af aktivitet.

160 meter var åbent fra cirka 03-06 UTC. En del QSB men jeg kom vidt
omkring og fik kørt 31 multipliers fordelt på både Vermont og Florida samt
Arizona og California. Det var en god oplevelse at vestkysten kom ind på
mit CQ.

80 meter gik forrygende natten til lørdag og det var her jeg havde de
bedste RUNs. Raten var oppe på 174 en overgang, så der var god forbindelse
til stort set alle stater. Det blev til 53 mults og flere Canadiske
provinser.

40 meter var godt fyldt op med stationer og det var svært at finde et lille
hul til et RUN. Her fik jeg kørt Newfoundland i øst og Britisk Columbia i
vest. Og en masse stater fordelt over hele USA. Fint at køre Utah, Wyoming
og Montana - der var vist ikke mange aktive.

20 meter gav 8 Canadiske provinser hele vejen over til Alaska. Jeg kørte
rigtig mange QSO'er på 14.090 og 14.120 KHz.

15 meter var en god overraskelse. der var åbent helt indtil 19.30 UTC -
efter at solen var gået ned her. Kørte både Newfoundland og California så
der var stor spredning.

10 meter - Jeg fandt ingen åbninger så det blev 0 QSO.

Min test forløb mest med RUN og der var god response det meste af tiden.
Her på Madeira havde jeg to store konkurrenter; CR3W (Tyskere) og CR3DX
(Slovaker). CR5DX generede ikke så meget selv om han kørte med KW for der
er langt op til OM stationen. CR3W derimod fyldte et godt stykke på båndet
hvor jeg ikke kunne høre andet end dem. De kørte med 500 Watt og signalet
bredte sig over cirka 5 KHz. Det skal siges at der er kun cirka 1 km til
deres QTH.

Jeg havde medbragt min aldrende K3 og kørte med 100 Watt. Antenner er en 2
elm beam til 20-15-10 meter og dipoler til hver af de tre lave bånd.
NA ligger på cirka 330 grader herfra og beamen er uden rotor, så den stod
fast i den retning.
Dipolerne var delt op i to fødepunkter så 40 meter havde sin egen balun og
80/160 kørte sammen. De hang alle tre med længderetningen på cirka 240
grader, så det var jo helt fint. De virkede også godt.

Alt i alt en rigtig god radiotur her til Quintas das Torres på Madeira.

----------------- - - -  ------------------------------------------
 ARRL DX Contest, CW - 2020

Call: CR3EE
Operator(s): OZ2I
Station: CT3KN

Class: SOAB LP
QTH: Sao Jorge

  160:  101    31
   80:  357    53
   40:  482    52
   20:  702    59
   15:  161    41
   10:    0     0
Total: 1800   236  Total Score = 1,255,992

Elecraft K3 - 100 Watt
2 elm beam for 20-15-10 meter
Dipoles for 40-80-160 meters
Thank you Ricardo CT3KN for kindly letting me use his Tower Farm in Sao
Jorge
for this contest.

Vy 73 de CR3EE / OZ2I Henning