[OZ-CONTEST] Marconi HF OZ4SOP(OZ4CG) Single Op LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun Jul 5 13:40:56 EDT 2020

Hej Contestere

Da det jo ikke var havevejr i går, blev jeg enig med mig selv om, at det var bedre at bruge tiden ved stationen og køre lidt med i Marconi Memorial. Det kunne jo så samtidig være opvarmning til næste weekends IARU-Contest, og samtidig være en lejlighed til at lufte mit "sommer-call" OZ4SOP, som jeg plejer at bruge her i juli.

Det blev så til ca. 6 timers aktivitet, idet jeg valgte ikke at bruge nattetimerne, men i stedet passe min nattesøvn.  Derfor heller ingen aktivitet på 160M.   Til gengæld var der lørdag liv i 15 og 10M, og det er jo dejligt, at også disse bånd begynder at kunne bruges. Det kneb dog så også i dag søndag, hvor clusteret fortalte om mange stationer, men desværre ingen i højttaleren!   Men søndag formiddag er jo også reserveret til OZ-80M-aktivitetstest (hvor der gerne kunne være lidt flere deltagere....)

Det meste blev kørt med S&P, men det lykkedes at få 3-4 mindre RUNs i gang. Alt i alt 270 Q's og 26.460 points.

Tak for QSOs på 80 og 40M til OZ2TF. Jeg hørte også OZ3SM på 20M, men kunne ikke råbe ham op.

På genhør næste weekend i IARU-testen!

Best 73 Carsten / OZ4SOP  (OZ4CG)