[OZ-CONTEST] IARU HF SOAB(A)HP CW / OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Jul 12 11:46:06 EDT 2020

Igen en fornøjelse at deltage i IARU HF contesten.
 En test hvor Multipliers udgøres af summen af IARU-zoner og HQ-stationer
fra mange DXCCer.
Derfor bliver alle deltagere behandlet under ens vilkår, i modsætning til
de forkellige nationale contests.
Udbredelsesforholdene var ikke særlig gode, men med et relativt lavt
atmosfærisk støjniveau med ganske stabile signaler.
På grund af HQ-stationerne med gode antenner og gode operatører blev det
alligevel til mange lande på trods af forholdene.
Det blev til mange gode runs på de forskellige bånd.
Jeg kørte 71 DXCCer. 10 og 15m var åbne til Europaforbindelser trods alt.
Hvorfor var der ikke flere OZ-ere med???
Jeg lagde mærke til OZ2U på cq-contest serveren, hvor vi overhalede
hinanden et par gange.
Tak til OZ2A, OZ2U, OZ4SOP(OZ4CG) og OZ7BQ for QSO.
Jeg var i gang i familevenlige perioder, med nattesøvn, hundeluftning m.v.
med ialt ca. 13 timer.

 Band     QSOs     Pts  ITU  HQ   Pt/Q
   1.8            42       76     4    21     1.8
   3.5          138     366   12    31     2.7
     7           170     534   15    30     3.1
    14          414   1284   32    34     3.1
    21            96     254   16    26     2.6
    28            61     155    7     13     2.5
 Total          921   2669  86   155    2.9
Score: 643,229
1 Mult = 3.8 Q's

Vy 73 OZ3SM, Stephan