[OZ-CONTEST] RRTC SOAB HP CW OZ0B

Søren Kristensen skris at mail.dk
Sat Jul 18 17:37:05 EDT 2020

The Russian Radiosport Team Championship er en mini udgave af WRTC, hvor et antal hold med 2-3 operatører konkurerer mod hinanden under ens forhold. De placeres i ens telte udstyret med bord, stole, generator og ikke mindst en 10 m gittermast med en 10-15-20m beam. De medbringer selv en 40m dipol, 100 watts HF radio, PC, kabler, filtre, omskiftere og hvad de ellers har brug for. De placeres med 500m indbyrdes afstand og skal iøvrigt selv rejse mast, telt og antenner.

Under overvågning af en "dommer" kæmper de mod hinanden i de 8 timer testen varer. Den er delt op i 4 gange 2 timers perioder og ved hver periodestart må man køre de samme stationer igen. Multipliers er ITU zoner, de deltagende hold og nogle særlige UA-stationer. Der deltager desuden et mindre antal stationer fra Bulgarien (LZ0AA-LZ0AF) som også giver mults. Forvirret?? Ja, jeg skulle lige læse reglerne nogle gange før det helt gik op for mig hvad fidusen var.

Det er altså en klassisk "sprint"-contest hvor det gælder om at få noget fra hånden inden den næste periode starter. Ikke lige min favorit-diciplin, da jeg jo er en slow-starter. Desuden har jeg en del hjemme-projekter der trænger sig på, så jeg kunne ikke levere en helhjertet indsats, men fik da nogle gode russer-runs op og køre, samt delt point ud til de trængende. Der var vist ikke mange zone 18 deltagere, så der var hele tiden god respons når jeg kaldte CQ. Gik lidt til og fra stationen og det endte alligevel med 220 Qs der gav 43435 claimed point.

Det er afgjort en god træningscontest der er fin til at holde formen vedlige mellem de store tester. Så den får 4 stjerner herfra, hi hi.

73 Søren de OZ0B - OZ1ISY