[OZ-CONTEST] WPX 2020 CW OV3X (OZ8AE

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Tue Jun 2 01:55:42 EDT 2020

WPX 2020 OV3X (OZ8AE)

Endelig en contest weekend med forhold ud over hvad vi plejer at have.

Ret inspirerende.

DX clusteret sagde følgende:

30-05.2020 0000 UTC  SFI 69   A = 4   K = 031.05.2020 0900 UTC  SFI 69
  A = 4   K = 0

Ingen planer – ud over at køre radio midt i denne tid.

Plejer aldrig at starte ved contest start men 0400-0500 lokal tid.

Gik til køjs fredag aften, men vågnede af mig selv 0125.

Op og gøre klar når jeg nu alligevel var vågen.

Til contest start var 20 meter åbent – endda til W6/W7.

Men her blev det ca. 85% S/P og det gav udfordringen og flere end jeg
plejer at have.

Hver 5. jeg kaldte svarede OU3X, så der skulle korrigeres.

20 og 40 meter blev kørt igennem til kl. 0700 lt.

Et og andet spillede et puds, for jeg regnede med at kl. var 0900, så jeg
stoppede –

fik ikke de 2 gode timer med til US på 40 meter – og dermed en masse
multipliers.

Til gengæld gik jeg ind og vækkede den sovende løvinde og spurgte om der
mon var morgenmad her kl. 0900. -

Der fandt jeg først ud af, at kl. faktisk kun var 0700. Fruen var kommet
endog meget sent i seng, så det faldt ikke i god jord.

Undskyld Pia!

Jeg hører for det endnu.

Så nu blev der tid til at lave morgenmad til os og holde pause i en time.

Timen var alligevel revet ud af kalenderen :-)

Fik søgt 40 og 20 meter igennem efter 0800 og det gik fint.

Der kom liv på 10 og 15 meter og det var en fornøjelse. Primært EU men med
afstikkere til DX.

Lettere at få en masse multipliers, men hvis der ikke var andet end EU så
ned på 40 meter hvor der var flere point for samme QSOer.

På 10 meter var det underordnet hvor beamen stod. Det startede med
G-stationer og snart kom alt ind. En god oplevelse.

På 15 meter skulle beamen svinges lidt rundt. Eneste antenne til det bånd
da ZS6BKW (G5RV) ikke er god på det bånd.

Støjen var høj på 80 meter så jeg kom slet ikke i gang det første døgn der.
Lidt bedre på 40 meter.

Cqcontest online score blev blokeret ret tidligt. Jeg prøvede at komme på
flere gange,

men til sidst blev den lukket og efter contest slut kunne den åbnes igen.

Til gengæld kunne jeg følge slagets gang på https://contestonlinescore.com/

OZ3SM Stephan lå klart i førersædet og jeg blev overhalet af OZ0B Søren.

Havde luret at Søren nok var på et udkald siden han nu ikke kørte med i
flere timer.

Kedeligt at han ikke fik byttet sin tilkaldevagt.

Jeg gik i gang med bandmap og da jeg alligevel var i S/P mode, så kom der
gang i multiplierne og dermed det samlede antal point.

5Q6EE Henning. De 100 watt og en god antenne og en masse RUN giver ganske
givet meget mere. Tillykke med resultatet Henning.

Er dybt imponeret over OZ4CG Carstens resultat. Midt i at ”hovedantennen”
er faldet ned,

så kommer kampgejsten op i ham og Carsten får lavet så fint et resultat med
en LW og hans TS-590S.

Tillykke.

I min søgen var jeg rundt og fandt flere der kørte med. Desværre lykkedes
det ikke at få QSO med OZ4FF og OZ7BQ på 10 meter selv om jeg prøvede flere
gange.

OU2W forsøgte jeg også flere gange men der var et kæmpe pile up på Nils Bo.

Øvrige OZ-er i gang blev kun hørt i S/P mode.

Det blev til lidt RUN på 80 meter søndag og på 20 meter de sidste timer.

Meget hyggelige timer hvor amerikanere med fart 15 og QRP stationer fra US
kom igennem.

Det var hyggeligt. Beam stod fast mod dem og når EU kaldte så kom ZS6BKW
til ære.

En kæmpe forskel og QSO i hus med det samme.

Alt i alt en rigtig hyggelig weekend og med masser af vitaminer med disse
åbninger.

Dem må vi have nogle flere af.

Tillykke til alle og på genstøj en anden god gang.

Tænk hvad man kunne have lavet med lidt mere RUN?

Band QSOs Pts WPX Pt/Q

         3,5     132      280     41        2,1
           7      461    1349   265        2,9
          14     643    1241   350        1,9
          21     232      318     93        1,4
          28     138      156     73        1,1

       Total   1606    3344  822        2,1

            Score : 2.748.768
Rig : K3 og ALS-600 med 30-300 watt
Tja. Havde slået PA fra flere gange og opdagede, at jeg faktisk kørte
en massefine QSO-er med de 30 watt som K3-eren stod på til styring af
PA trinet.
Antenner: TH3MK4 10 meter opppeZS6BKW 12 meter oppe. Særdeles god som
supp til beamen på 20 meter.40 meter inverted dipol 11 meter oppe

  73 Jørgen OZ8AE