[OZ-CONTEST] WPX 2020

Villy Nielsen oz1aar at gmail.com
Tue Jun 2 02:07:49 EDT 2020

Mindre end 24 timer før conteststart tabte min K3 desværre pusten. En lånt
FT-857 Yaesu transceiver, måtte tage over og dette uden cat-opkobling, så
det blev en contest med udfordringer, blev jeg klar over.
Jeg var indstillet på, at min deltagelse dennegang ville være mere eller
mindre sporaratisk for vores yngstedatters barn skulle også døbes i det
selvsamme tidsrum.
Efter et par timer med nøglen, kom jeg i tanke om, at jeg somewhere havde
en lille box liggende, en lille elektronisk ting, vi havde brugt i
forbindelse med FD, således at cw lydsignalet blev konverteret til at trikke
senderen. Det tog lidt tid at finde den og rigget til. Det erstattede
delvis den manglende CAT-opkobling.  Min gamle TELEMATIC kom også frem til
erstatning for min  "Vibroplex"  jo jo good old days osv...faktisk skulle
jeg jo køre contest. Iøvrigt kunne jeg ikke få dette system til at funke
sammen med N1MM - så igen blev det mit velkendte MixW3 logprogram der
klarede mosten.
Kørte stort set kun RUN i de perioder jeg var aktiv.
Antenner: 5 bånds 2 el. GEM Quad på en 12m mast, samt en ca. 94m horizontal
loop trådantenne, som i denne contest blev afstemt med en MFJ 986 tuner.

Ja, og så var der for en gangs skyld masser af liv på både 10m og 15m, i
det mindste i de perioder jeg var på og der var da også flere OZ stns der
kaldte mig bl.a. mine næsten naboer OZ7BQ og OZ3SM

Desforuden havde vi, som tidl. nævnt, et barnebarn der skulle døbes i den
weekend over 2 dage (corona-tider) med efterfølgende familiesammenkomst
pinsedag - vi havde superflort vejr......og jeg en anderledes oplevelse on
the air - yes og ikke så kvæstet i knolden efterfølgende, som hvis jeg
havde kørt mine 30 timer - hihi.
.
My result dennegang:
Bånd   QSOs
80        50
40        60
20      162
15        89
10        45

Ialt godt 310.000 points iflg. MixW

Vy 73
de OZ1AAR, Villy

ps. og så skal den lille skruetrækker og luppen frem, så jeg kan få set ind
i maven på min K3´er

<http://www.e-julemaerket.dk/?e4baf326-af37-41ed-b408-a4c04ae728e3>