[OZ-CONTEST] WPX CW OU2W report.

oz1eta at gmail.com oz1eta at gmail.com
Thu Jun 4 03:48:55 EDT 2020

DR contestere

Stort tillykke med flotte resultater hele vejen rundt.

Det varmer mit contest hjerte  der var så mange OZ stationer

igang henover weekenden.

Herlige condx og masser af aktivitet.

Denne WPX blev for mig en "ud af huset" oplevelse som blev

afprøvet med remote operation med base fra stuen i KØge til

stationen på OZ5E (Stjær).

Jeg experimenterede meget med teknikken,

Både som remote operatør og brug af hele setup via min PC.

Samtidig havde jeg familiærer forpligtelser derfor blev

det on/off operation med fokus på at finde endnu bedre metoder

at styre en remote operation.

Det meste af tiden jeg var igang kørte jeg runs.

Det var ret nemt at få igang med de antenner der står

på OZ5E QTH. Herligt både 10 og 15 meter var åbne som jeg

kan læse vi alle har nydt.

Lidt om hvordan setup er lige nu.

Flex radioen styres via softwaren SmartSDR jeg har installeret

lokalt på min pc.

Log program N1MM bruger jeg til afvikling af QSOs + logging.

N1MM er installeret lokalt på min PC.

N1MM interfacer via CAT software SmartSDR til Flex radioen.

Antennerne styres via control PC der står på OZ5E QTH.

Her kan jeg switche mellem alle 7 antenner + ændre retning.

Login til control PC gøres via webinterface.

Næste eksperiment bliver at flytte afvikling til en PC der står

på OZ5E QTH. Altså både flex radioe styring + logging via webinterface.

Det kan optimerer hastidhed, formiske delah, give monitor (sidetone) og

fælles log for flere ops.

Det meget nyt at køre radioe på denne måde.

Det rigtig sjovt og åbner for mange muligheder fremover.

Målet er flere operatører både onsite og offsite OZ5E.

73

OZ1ETA

Nils Bo

               CQWPXCW Summary Sheet