[OZ-CONTEST] CQ WPX CW - OZ0J og 5Q2T

OZ0J/5Q2T - Joe oz0j at oz0j.dk
Sat Jun 6 00:18:46 EDT 2020

Min oprindelige plan var at tage til Bornholm og konkurrere om
Bornholmsmesterskabet. Der er ligesom et par bornholmere, der vil have
revanche efter SAC CW sidste år. Planen var også, at jeg inden da skule have
bygget nogle antenner og have med på en OC DX-pedition senere på året, så de
kunne blive testet i WPX contesten. Nå med mangel på tid og senere en Corona
virus fik da ødelagt de planer. OZ4FF og OZ4CG må så vente med revanche til
en anden gang.

Plan 2 var så, at jeg ville være med hjemmefra. Dertil var vejret altså for
godt!! Jeg brugte i stedet Pinsen på at få nedtaget min vertikal
glasfibermast, hvor 160M var knækket i toppen samt at få samlet og sat en
anden op. Jeg er ikke helt i mål, men det er tæt på, og det bliver en
L-antenne til 160M, en 1/4 bølge til 80M og en 1/4 bølge til 60M i samme
”pind”.

Forholdene på 6M (50 MHz) gjorde også, at det bånd blev prioriteret hen over
Pinsen i stedet for WPX contesten. 29/5 – 1/6 gave 11 nye DXCC’er på 6M.

DX4WIN kørte det meste af weekenden for at lede efter nye båndlande. Det
blev ikke til meget, så jeg høste kun et par stykker, og de blev kørt med
call’et OZ0J.

Pinsedag kom der et mindre blæsevejr forbi, og så opgav jeg at rejse
vertikal. Jeg kastede mig så over at kalde CQ med 5Q2T på 10M, nu der var
åbent. Det blev til 30-40 min inkl. en QSO med OZ8SW. Der var ikke forhold
til Bornholm, så de missede en multiplier derovre. Der var også andre
opgaver hen over Pinsen, så det blev ikke til mere.

Checklogs er indsendt for begge calls.

Vy 73 de OZ0J

Jørgen