[OZ-CONTEST] OZ7BQ ALL ASIAN CW SOSB 14 MHz.

oz7bq oz7bq at yahoo.dk
Mon Jun 22 08:02:04 EDT 2020

God dag,

Det var en svær weekend. Måske var det bare hos mig, at forholdene på 20M var dårlige, så det var bestemt ikke min bedste weekend.
Heldigvis var der en del UA9ere og 0er med i testen, men det gik alligevel langsomt, så i lange perioder lukkede jeg helt ned og lavede noget andet.
Så 1 time eller 2 af gangen, inden jeg gik i haven eller på familiebesøg.

Det gik nogenlunde med UA9 og 0’ere og andre, der var op til omkring 4000 Km herfra, men JA, der er omkring 8500 Km væk, kneb det virkeligt med. Fik dog med besvær 13 JA’ere, plus et par kinesere og E2A. Østover skal jeg over en lille bakke, som selvom den kun dækker de laveste 5 til 10 graders udstråling, så tilsyneladende snupper en del af mit signal. Vestover går det meget lettere at lave Sydamerika, men det jo ikke til nogen hjælp i denne test.

Resultatet blev 20M Low Power CW

75 QSOer   54 WPX og i alt 4050 points.

73
Hans Jørgen