[OZ-CONTEST] AA-CW

Villy Nielsen oz1aar at gmail.com
Tue Jun 23 11:39:45 EDT 2020

Tja, det var så AA.
Spændende opløftende?  jo, det er altid herligt at få en lejlighed for at
lufte morsenøglen - dennegang min gamle Telematic.

Desværre er min gode og efterhånden ældre K3´er gået lidt i dvale med en
lang række fejlmeldinger. Nå, det har jo intet med AA at gøre.

Jeg kørte testen med lånte fjer, en Yaesu FT 857, 100 watt og uden CAT
styring. Heldigvis har jeg en FD black box, der via PC´erens lydkort kan
trikke FT857, så jeg ikke kun var afhængigt af min gamle Telematic nøgle.

Kom i gang midt lørdag formiddag på 20m og det var godtnok hårdt arbejde at
få bid - forsøgte flere gange med run - men nej det gav så godt som intet.
Gik lidt fra og til i løbet af lørdagen også lidt rundt på de enkelte bånd.
20m var klart det bedste bånd for mig.

Samme gentog sig om søndagen.
Bånd     QSO
80m       06
40m       12
20m       92
15m       19
10m       06

Ialt fik jeg 135 QSO´er = godt 14 tusinde points.
38 JA´er
49 UA9´er
som de største klumper.

Yngste jeg loggede var 15 år - mene at huske, der var to,  en russer og en
kineser, De kinesiske stationer var i øvrigt svære at får kontakt med.

Den ældste jeg loggede var en russer og jeg mener, at jeg hørte en der
angav alder til over 90 - så er vi da heldigvis mange her i OZ-land, der
har mange contest år foran os endnu hihi.

God sommer og på genhør i næste contest og take care.

Vy 73
de OZ1AAR, Villy

<http://www.e-julemaerket.dk/?e4baf326-af37-41ed-b408-a4c04ae728e3>