[OZ-CONTEST] Fwd: SP DX OU2I(OZ2I) SOSB/40CW LP

OZ2I Henning Andresen ha at oz2i.dk
Sun Apr 4 16:51:03 EDT 2021

Hejsa
Sad og arbejdede lidt med computeren søndag morgen - kom forbi på
cqcontest serveren og kunne se der var en del aktivitet med SP-DX. Også en
del danske stationer.
Jeg fik pakket min kuffert og drog til klubben i Aabenraa for at deltage.
Klokken var 11:30 da jeg ankom og fem minutter i 12 kørte jeg min første
QSO.

Jeg havde faktisk tænkt mig at køre en 20 meter single-band, men rotoren
strejkede så jeg ikke kunne få drejet beam mod SP-land.
Det var muligt at dreje den lidt og efter mange forsøg kunne jeg få den
drejet så den stod med bagenden mod SP. Det hjalp slet ikke og jeg kunne
ikke høres på 20 meter.
Til gengæld gik det meget bedre på 40 meter - fordi 40 meter "beamen"
består af et enkelt element  ;o)
Så planerne blev ændret til 40 meter single-band. Og det gik stille og
roligt derudaf.
Mest " Søg & Prik" men jeg fik også nogle Runs hvor der kom 4-5 kald.

Hyggelig, men lidt kedelig test fordi man kun må kontakte SP.
Jeg hørte ingen OZ.

Mere info på https://oz2i.dk/sh5/2021-SP-DX-OU2I/comments.htm

 Vy 73 de OZ2I  Henning
    CW IS MY PASSION