[OZ-CONTEST] SP DX OU2W.

Nils Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Mon Apr 5 05:19:51 EDT 2021

SP DX contesten er normalt ikke en test jeg deltager i.

Reglerne er ret kedelige, men nu var der ikke meget andet at tage sig til nu hvor

Påskens frokoster er aflyst.

Jeg forsøgte mig med en 80m single band remote via OZ5E setup.

Jan kørte 160m og det var mening Khalid ville kører 40m fra OMan.

Det hele forløb stille og roligt uden særlige udfordringer. SP stationerne var

naturligvis meget optaget af CQ runs, derfor blev min aktivitet 95 % S&P.

Lørdagen gik det fint med aktivitet. Søndag var en ørkenvandring og her er AUTOCQ en fornøjelse.

Der er både ulemper og fordele ved at kører radio fra sit køkken/alrum. XYL kan hurtigt udstikke opgaver ☹

Men samtidig kan jeg også bestille særlig service såsom kaffe etc. Dog uden Gammel Dansk, der normalt er en uundværlig småkage under en contest 😊

Det glædelig var det blev til en ny dansk rekord i min kategori så helt ringe var det ikke.

Nu kan vi se frem til næste weekend med JIDX CW og Yuri Gagarin testerne.

73 de OZ1ETA

Nils Bo

CallSign Used : OU2W

Operator(s) : OU2W