[OZ-CONTEST] Yuri Gagarin Int. CW SOAH // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Apr 12 09:58:47 EDT 2021

Jeg valgte ikke at være med i JIDX og valgte Yuri Gagarin International CW
Contest. Det er en dejlig 24 timers international contest med mange
deltagere primært fra Europa og Asien samt de store contest stationer fra
USA og Canada. Da exchange var ITU zoner blev
udvekslingshastigheden optimal.
Udbredelsesforholdene var rimelige fra 20 -40-80 og 160M baandene. 10 og 15
ikke åbne for mig. I øvrigt var det lidt svaert for mig at bedømme, fordi
jeg koerte med KX3 i stedet for min K3, der jo svigtede mig under Russian
DX contest.
Contesten var meget ukomplicerert for mig, idet jeg koerte running 100%.
Contest deltagerne virkede meget contestvandte, saa det gik bare derudaf
med lange gode runs.  Min aktivitet varede ca. 9,5 timer fordelt over 24
timer startende UTC 2300 loerdag i perioder der
daekkede baandaabningerne bedst muligt.
Jeg takker for QSOer med OU2W, OZ-1AAR, -UR og -7BQ.
Resultatet claimed iflg N1MM+:

Call: OZ3SM
Operator(s): OZ3SM
Station: OZ3SM