[OZ-CONTEST] Yuri Gagarin OU2W.

Nils Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Mon Apr 12 15:24:30 EDT 2021

Første deltagelse i denne gode test.

Kørte igen remote via OZ5E rig Flex radio 6600 + diverse antenner.

Desværre havde jeg ikke adgang til en 40m antenne men det betød ikke så
meget.

Jeg delte antennerne med holdet på OZ5E QTH der deltog i IG-WW-RTTY testen.

Det gik fint. Hele testen havde vi et Zoom link kørende hvor vi havde god
kommunikation med

hinanden mht. fordeling af antenner etc.. Hyggeligt vi der kom besøg på Zoom
henover weekenden af

andre gode contestere.

Der var rigtig god aktivitet i Gagaring testen. Som OZ3SM bemærkede var det
tydeligt contest

vante deltagere. Nogle gange måtte jeg endda sende QRS !!!

Selve point systemet er ret sjovt i testen. Mange X point på de lave bånd og
i særdeleshed

hvis man har mulighed for satelit kontakter.

En skøn mulihed for at hædre Yuri Gagarin der  var en rockstar i 1961 da
Yuri tog første tur

omkring kloden på 108 minutter.

Tak til OZ3SM og OZ1AAR for QSO på diverse bånd.

73

Nils Bo

OZ1ETA / OU2W

GCUP Summary Sheet