[OZ-CONTEST] YOHFDX-CW OZ3SM SOAB-HP

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Aug 29 12:08:55 EDT 2021

Årets rumænske contest forløb denne weekend. Det er primært en europæisk
contest med fokus på Rumænien, idet rumænske distrikter giver multipliers
og ekstra points, sekundært en verdens contest idet DXCCs giver
multipliers. En contest med lige dele running og S&P.
Udbedelsesforholdene var gennemsnitlige  med 15 og 10 m åbne i perioder. Om
lørdagen i tidsrummet 12:30-13:30 Z blev det til QSO med alle kontinenter
med Hexbeamen sigtende mod Rumænien 135 Gdr, herunder VK2BJ på 20 m.
Ialt blev det alligevel til 57 DXCC.
Havde igen den fornøjelse at N1MM uploadede log input til cqcontest.net,
hvor jeg bla. mødte OZ2TF og OZ0B. Det var tydeligt at OZ0B blev afbrudt i
lange perioder, men jeg have en god kamp med OZ2TF i lange perioder. Det er
altid motiverede.... Om søndagen kom OZ1AAR også på online serveren.
Tak for QSOer og multipliers til OZ1AAR, OZ7BQ, OZ0B, OZ2TF og OY1CT.
Efter 14,5 timer i operatørstolen opgjorde N1MM resultatet til:
 Band     QSOs     Pts  DXC  Cty  Pt/Q
   1,8            20      60      15    3   3,0
   3,5          129     346     34   12   2,7
     7           201     663     38   23   3,3
    14          194     648     40   21   3,3
    21          105     483     20   26   4,6
    28            33     143       9   10   4,3
 Total         682    2343   156   95   3,4
Score: 588.093
1 Mult = 2,7 Q's

Vy 73 Stephan, OZ3SM

Vy 73