[OZ-CONTEST] Tesla-HF-CW SOAB(HP) / OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Wed Mar 17 10:25:08 EDT 2021

Sendte denne i søndags fra en anden mail konto, men noget gik galt åbenbart
fordi den ikke kom med i dagens summary mail, så jeg sender den igen fra
min sædvanlige konto.

For at ære Nicola Tesla, med gravsted i Beograd og  den magnetiske flux
enhed [Tesla], deltog jeg igen i år i denne 12 timers test på 80 og 40 M
båndene. Jeg valgte ikke at deltage i Stew Perry topband contesten, min
antenne er ikke særlig god til 160M båndet.
Det er en World Wide Contest. Exchange er serie nr og foerste 4 ciffre i
Maidenhead Locator Systemet. Der er ingen Multiplier, man skraber points
sammen i henhold til afstanden mellem RX og TX station.  Log-programmet
(N1MM+) udregner afstanden og giver ca 13 points for en EU-forbindelse og
36 points for en QSO i USA.
Testen startede UTC 1800 lørdag og sluttede 0700 søndag. Den kørte
parallelt med BERU testen, som mange fra UK- Commenwealth deltog i.
Da jeg kørte running hele tiden var det ikke mit problem at skille de to
deltagergrupper fra hinanden.
Forholden acceptable med et fornuftig lavt støjgulv. Ikke mange deltagere,
og næsten ingen OZ-stationer deltog, så ingen konkurrence på
CQ-Contest-Serveren.

Reslutat claimed efter små 5 timer var iflg. N1MM:

 Band     QSOs     Pts      Pt/Q
   3,5          167    2451  14,7
     7           114    1804  15,8
 Total         281    4255  15,1