[OZ-CONTEST] Russian DX CW SOAB(HP) / OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Mar 21 13:33:08 EDT 2021

Det sidste doegn var ikke godt for mig. Hvorfor ?

Lige foer conteststart fandt jeg ud af, at jeg havde "glemt" rettidigt at
uploade min log for ARRL DX contesten. 530 QSOer spildt.
Daarligt humoer ved start af denne contest, der jo plejer at vaere travl.
Det var den ogsaa i aar. Det gik deruaf over to omgang med gode runs foerst
20 m, derefter 40, 80 og endelig 160 m. Jeg forsoegte 15 m, jeg observerede
dog at min K3 ikke ville give output paa 15 M ?, men alt virkede normalt
paa 40, 80 og 160. Jeg var i gang ca 10 timer over to omgange og sluttede
kl 02. Overvejede om jeg skulle lade K3 og PCer staa standby, men valgte at
slukke alt. kl 0730 var det planen at fortsaette.

Da jeg startede K3, PCer mv. op, ville jeg starte paa 80 m, men fandt at 80
m nu opfoerte sig som 15 m gjorde dagen foer. Proevede om 15, 20, 40 og 160
m virkede normalt.Det gjorde de. Saa fik jeg den ide, at en bit eller 2 var
maaske var gaaet i udu i K3ern og startede K3 Utility programmet for at
lave en download af Firmwaren. Men, men ..det var en rigtig daarlig ide,
for Utillity program og K3 laaste op, da jeg bad om at downloade Firmware
fra Elecraft. Jeg maatte lave power off paa K3. ...Men nu vil K3 ikke
gennemfoere en normal Power on. En hard reset power on virker
desvaerre heller ikke...suk, suk.??

 Hvis jeg starter K3 Utility Programmet  faar jeg en meddelese:
" K3 waiting for firmware load on COM6 at 38400 bit/s".  Moralen er: Lad
din station vaere i powered standby mode mens du tager en lur under en
contest !!!!

Derfor blev mit resultat som pr. kl 02 soendag iflg. N1MM+:
Havde ellers sat naessen op efter at gi den en skalle indtil contest slut
paa 40, 20 og 15 m.

 Band     QSOs     Pts  DXC  OBL  Pt/Q
   1,8     116     568   32   24   4,9
   3,5     220    1143   37   40   5,2
     7     189     986   33   29   5,2
    14      98     760   20   33   7,8
 Total     623    3457  122  126   5,5
Score: 857.336
1 Mult = 2,5 Q's

Haaber i alle havde en god Contest weekend...

Vy 72 de OZ3SM

Stephan

PS: Har nu faaet min KX3 sat op sammen med mit PA-trin.