[OZ-CONTEST] Fwd: ARI OU2I(OZ2I) SO CW LP

OZ2I Henning Andresen ha at oz2i.dk
Sun May 2 09:26:32 EDT 2021

Hej
Jeg var i Odense på EDR radiorum.
Egentlig havde jeg bare tænkt mig at deltage i RCC lørdag mellem klokken 3
og 9 UTC.
Men da den var slut kom jeg til at kigge på cqcontest serveren og der var
en del OZ-stationer som havde annonceret deltagelse i ARI testen. Og det er
jo faktisk en ganske god test med megen aktivitet.
Så jeg besluttede mig til at deltage - nu var jeg jo kørt helt til Odense.

Da testen startede klokken 12z kunne jeg mærke at forholdene var med mig -
jeg havde let ved at presse mig gennem pile-ups på Italienerne og jeg kunne
få gang i nogle gode RUNs. Hvad mere kan man ønske sig?
Det gav mig en god motivation til at give den gas og se om jeg kunne slå
OZ-rekorden. Jeg havde skrevet ned at der skulle køres 573 QSO'er og der
skulle opnås mere end 490.000 point.

Lørdag klokken 22z var jeg nået til 445 QSO og knap 300.000 point.
Så lagde jeg mig for natten - med ro i sjælen  ;o)

Kom i gang søndag morgen klokken 06.10z på 40 meter.
Skiftede til 20 meter efter ca 30 minutter og så gik det løs på både 20 og
15 meter.

Det var herligt at få en Italiener i loggen og endnu bedre hvis det var en
multiplier - sådan en gav cirka 5.000 point så dem kunne jeg godt bruge
lidt længere tid på.
Til gengæld brugte jeg ikke mange sekunder på alle de andre, for de gav jo
kun et enkelt point (DX=3). Kun hvis det var en multiplier brugte jeg tid
på dem.
Og dem var der en del af som jeg "plukkede" på, især 15 meter. A4, VU, YB,
W, ZS m.fl.

Jo, jeg havde en rigtig god weekend her i Odense. Nu vil jeg pakke sammen
og køre hjem.

Tak for QSO: OZ2TF, OZ1AAR, OZ3SM, OZ5E. Fik OZ på 80-20-15 meter båndene.
 Vy 73 de OZ2I  Henning
http://www.OZ2I.dk