[OZ-CONTEST] Baltic Contest OZ0B SOHP CW Assisted

Søren Kristensen skris at mail.dk
Sun May 23 09:31:00 EDT 2021

Baltic 2021

Den lille fine 5 timers test, der afvikles på 80m. Hvis man har svært ved at undvære sin nattesøvn, er det noget skidt, da den kører fra 2300 til 0400 lokal dansk tid.
Simple regler, 10 pts for Baltiske stationer og 1 pts for resten. Så der er ikke noget med at jagte DX her. Mutipliers er der ingen af, det er lidt øv, da det jo er det der plejer at øge point-høsten betragteligt. Men pyt, så må man tæske multiplier-klokken en anden dag, feks i den kommende WPX contest - der er MASSER af mults.

Snuppede en lille powernap inden start så jeg følte mig godt klar ved conteststart. Kunne se på OnlineScoren at jeg havde selskab af OZ3SM og 5P1B.
Så gik starten og jeg brugte den første time på S/P efter de gode 10 pts stationer. Det gav godt i kassen. Herefter kørte jeg god times S/P efter de andre stationer. Jeg havde et fornuftigt forspring til 3SM, men nu halede han ind på mig. Han kørte kun RUN kunne jeg se på Reverse Beacon, men nu begyndte de Baltiske stationer at give ham point, kunne jeg regne ud.

Så jeg skiftede til RUN og der var fornuftig respons. Når en ny "Balter" blev spottet på cluster, blev han selvfølgelig jagtet og kørt.
Ved 02 tiden skulle Stephan (3SM) passe sin seng, så nu kunne jeg slappe lidt af. Aktiviteten var nu blevet aftagende og madrassen på gulvet kaldte på mig, men jeg holdt stand. Kørte skiftevis S/P og RUN de sidtste timer uden de vilde oplevelser. Der røg en håndfuld amerikanere i loggen med fine signaler. Og så vores ven FY5KE, synd han kun gav 1 sølle pont på trods af de 8000km ud til Fr. Guiana.

Men det var god underholdning som man siger og jeg er fint tilfreds med resultatet.
247 Qsoer der gav 841 claimed point.

Men i næste weekend er det tid til WPX CW. 48 timers test med non-stop aktivitet. Ja, tak siger jeg bare. Skal køre fra OZ5E i Stjær og der får den en over nakken.

CU folkens
73
Søren OZ0B / OZ1ISY