[OZ-CONTEST] WPX OV3X (OZ8AE) SOABHP Classic

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Mon May 31 17:06:33 EDT 2021

Fik set på reglerne at man nu kan deltage 24 timer – uden assistance fra
cluster, så det

ville jeg prøve.

Fik N1MM sat op så der ikke var spots eller andet.

Det eneste jeg ville, var at være med på Contest reflektoren.

Ville have lavet en plan for kørsel, men den skred.

Så bare op og i gang lørdag morgen kl. 0500 lt.

Det blev 40 meter der trak læsset. Her var 6 pt pr QSO med alt uden for EU.

Holdt mine gode pauser.

Lørdag middag gang i 10 og 15 meter, men fik ikke lavet så mange QSO-er.

Da det mest var Europa – og de gav 1 pt pr QSO, så smuttede jeg tilbage på
40 meter og fik

2 pt pr QSO.

Det var lidt af en øjenåbner at have sin radio og intet andet.

Det var om at finde et bånd hvor der var aktivitet.

Så i gang med at søge fra top til bund og finde, at der var da noget at
køre.

Herefter et sted hvor jeg selv kunne køre RUN .

Det gik egentlig godt men jeg opdagede, især på 80 og 20 meter at jeg kunne
køre tomgang.

Når der var gået 5-10 minutter stoppede jeg, gik i toppen af båndet og
søgte ned igen.

Der var mange nye at køre og det gav jo også nogle multipliers.

Jeg kan efterfølgende se, at jeg er gået glip af en del gode multipliers,
men pyt, jeg havde en fantastisk weekend.

Fik kørt godt 23 timer i alt.

At køre ned igennem 40 meter og finde ZL25 med CQ, kalde og en QSO.

At kalde CQ med en simpel ZS6BKW antenne på 20 meter og blive kaldt af
KH6LC.

Fik vendt beamen mod nord – her kl. 1130 UTC og fin afslutning.

Herefter kaldt af ZM4T. - Jeg kunne ikke få armene ned.

Havde indtryk af, at 10 og 15 meter ikke var så gode søndag, sammenlignet
med lørdag.

Søndag aften 2130z kunne både USA og Japan køres på samme tid på 20 meter.

Det gav nogle gode multipliers fra begge lande.

Fra Afrika fik jeg kun 3V8 og CN8 – ellers ikke hørt andre.

Tak for QSO med en del af jer. Mødte nogle nye c/s i testen. Velkommen.

Manglede også nogle contestere der normalt er med.

Tillykke til alle for jeres resultater. Imponerende hvad der kan laves.

Som Søren skrev: En weekend med verdens bedste hobby.

Det sædvanlige set op.

En K3 med ALS-600 og 300 watt ud til en ZS6BKW i 12 meters højde, en
inverted

dipol til 40 meter vinkelret på ZS6BKW og i 11 meters højde og en gammel
TH3MK4

i 10 meters højde.

Band      QSOs     Pts   WPX    Pt/Q

3,5           227       490      63     2,2

  7            547     1611     323     2,9

14            458       886     223     1,9

21            131       169       60     1,3

28              43         43       23     1,0

Total        1406     3199     692     2,3

*Score : 2.213.708*

73 Jørgen OZ8AE OV3X