[OZ-CONTEST] CQ WPX CW SOAB (High) / OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon May 31 13:25:05 EDT 2021

Igen var det en god weekend og at være med i CQ WPX CW. God aktivitet og
gode forhold.
Støjgulvet var lavt og stabilt på alle bånd. Kunne igen nyde min K3(S), med
samme indstilling uden at skulle justere det ene eller det andet, og så
bare køre derudad!!!
Forholdene 2020 og 2021 var meget ens. Kan næsten bevise denne påstand,
idet mit stations-setup: Elecraft K3/P3 til Skanti SSPA 600 W og antenner
80M vertical loop og Hexbeam var ens de to år.
Min målsætning var naturligvis at lave flere QSOer, flere multipliers og
højere score i år.
Alle tre punkter blev opfyldt:

I 2020 blev claimed resultat efter ca. 24 timer:
 Band     QSOs     Pts  WPX  Pt/Q
   1.8           61     126      20   2.1
   3.5         254     526    144   2.1
     7          525    1362   255   2.6
    14         387     757    262   2.0
    21        129     173      49   1.3
    28          57       63      30   1.1
 Total    1413    3007     760   2.1
Score: 2,285,320
1 Mult = 1.9 Q's

I 2021 blev claimed resultat efter ca. 26 timer:
 Band     QSOs     Pts  WPX  Pt/Q
   1,8           57      115      31   2,0
   3,5         301     662    195   2,2
     7          483    1176   175   2,4
    14         629    1047   321   1,7
    21           95     109     33   1,1
    28           53       53     18    1,0
 Total      1618    3162   773   2,0
Score: 2.444.226
1 Mult = 2,1 Q's

Så min egen rekord blev slået i år, men ikke med meget....

Jeg synes dog at der var færre deltagere i år... nok pga. FT8 flugt af
CW-folket
Suk.suk...!!

Tak for QSO med OV3X, OY1CT, OZ1AAR, OZ1ELY, OZ2TF, OZ2U, OZ5E, OZ5UR og
OZ8SW for QSO.

Det var lidt tomt på CQ-Contest-online serverne, mange gode OZ contestere
var optaget i Hønsehuset.
Tillykke med det gode resultat med ny rekord også der.

Vy 73 Stephan
OZ3SM

Vy 73 Stephan
OZ3SM