[OZ-CONTEST] WPX CW fra Hornsherred - OZ2U.

Stephan Aller, OZ2U oz2u at oz2u.dk
Mon May 31 13:25:27 EDT 2021

Tak for de fine beretninger om deltagelse i årets CQWW WPX CW-test. Her er så mit bidrag.

Grundet et (alt for stort) arbejdspres, havde jeg egentlig ikke planlagt at køre noget radio i weekenden – faktisk havde jeg glemt at en af årets mest interessante contester netop skulle finde sted i denne weekend. Jeg kom derfor først i gang lørdag ved middagstid og tænkte at ville give det et skud alt efter forholdene.
10-meter og 15-meter gav en del sjovt i loggen med det samme og så fik jeg lidt blod på tanden. Jeg fortrak efterhånden til 20, 40, 80 og sidst 160 meter. Dog er det begrænset hvad jeg kan køre på 160-meter med min FD-4, men antennetuneren kunne da tune den ned til et eller andet radioen kunne bruge.

Da jeg efter en lang afbrydelse med først online-posteren og derefter også clustret endelig kom op og køre igen, kom der ellers fart over feltet. Jeg så, at både OZ3SM OV3X var langt foran og tænkte, at hvis jeg skulle ligge en placering under disse medamatører, så ville det ikke gøre noget – det var vist mest en kamp mod mig selv og tidligere resultater jeg var oppe imod 😊.
Jeg fulgte lidt med på online-scoreposteren og  OZ1AAR (low-power) samt OZ2TF gav mig skarp konkurrence. Jeg vandt dog min ”egen konkurrence” om at køre flere QSO end i sidste WPX, så jeg var ganske godt tilfreds med resultatet. Det var rart, at en friweekend kunne kombineres med at køre telegrafi.

Det er et flot resultat I har opnået i Stjær – hatten af for det! Stort tillykke.

Contest         : CQ World Wide WPX Contest
Callsign        : OZ2U
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  :
Locator         : JO55WQ
Operating time  : 25h01

 BAND   QSO DUP  PFX  POINTS   AVG
-----------------------------------
  160    32   0   16      64  2.00
   80   247   0  140     514  2.08
   40   228   0   90     548  2.40
   20   415   0  320     763  1.84
   15    67   0   53      79  1.18
   10    42   0   38      42  1.00
-----------------------------------
TOTAL  1031   0  657    2010  1.95
===================================
      TOTAL SCORE : 1 320 570

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators       :
Soapbox         :

Powered by Win-Test 4.35.0

Venlig hilsen / Best regards
           Stephan Aller

Besøg min hjemmeside med jernbanebilleder fra ind- og udland.
Please have a look at my homepage with railroadpics.

www.diesellokomotiv.dk