[OZ-CONTEST] WPX CW fra danmarks svageste radiostation - OU2V

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Mon May 31 11:49:18 EDT 2021

Så kom endelig CW-delen af WPX.

Som i SSB-delen ville jeg lige se hvad der var af danske rekorder, og
jo, på lige fod med ssb var cw også nyt land på QRP-Assisted.

Valget var derfor nemt, og hvorfor ikke kombinerer det gode vejr med xyl
og contest ? - lige noget man kan, når det kun sker om natten. ;-)

Jeg stod op til starttid, og kørte bare en del stationer med S/P, men
men men, når man kun kører QRP så er det utroligt svært at slås med de
øvrige bredskuldrede KW-stationer.

Efter blot 10 stationer, og en hel time eller mere, fandt jeg mere
natte-ro på 3551,2 Khz.

Ja helt utroligt var der flere KHz. som var uden nogen aktivitet, -
Hvorfor dog det ?...

hm. først læste jeg reglerne, og det så jo godt nok ud.. hmm. jo på
klosteret fandt jeg udaf hvorfor. Næsten alle var over 14 Mhz. da cndx
havde åbnet i anledning af testen, så det var grunden til at der var ro
på 80m båndet.

Jeg tog den så med ro, og kørte run med kun 5 watt. Der var tid til
daglige ting om dagen, og bare et par timer ad gange om natten gav mit
resultat.

En af de spændende oplevelser var da K1ZZ kaldte mig op, ja han lå
faktisk ligeså kraftigt som Jørgen OV3X, helt fantastisk.

Synd at QRP næsten ryger ud af listerne hos CQ-magazine, men der er
faktisk potentiale i at køre "Grønt" med samme effekt som en baglygte på
en cykel.

Jeg sluttede søndag aften lidt før kl.23, så jobbet også kunne passe
mandag morgen.

Totalt har jeg brugt 7,5 timer på contesten.

Resultatet blev.:

CallSign Used : OU2V
       Operator(s) : OZ1FJB

Operator Category : SINGLE-OP