[OZ-CONTEST] SAC-CW 2021

Stephan Aller, OZ2U oz2u at oz2u.dk
Sun Sep 19 08:44:59 EDT 2021

God søndag.

Så kom den årlige SAC-CW og jeg besluttede at lege lidt med de store drenge for, som OZ1IKY siger: Vi skal ikke slås af Ålandsøerne igen! Jeg kunne se på online-scoren, at Kenneth allerede fra starten lagde solid afstand til de fleste af os andre.

Jeg havde håbet på, at 15 meter havde givet lidt mere, men jeg kunne ikke drive det til mere med mine 5-600 W. Efter oktober skulle jeg gerne komme med i kW-klubben hvis ellers det nye PA-trin ankommer som lovet (SPE 1,5K FA).

En sjov test, hvor man sidder i den rigtige ende af pileuppen og virkelig får øvet sit CW. Jeg havde dog snydt lidt inden og taget et par dage med Morse-Runner-programmet for at komme lidt op i gear. Jeg kørte med 23-24 WPM igennem hele testen og måtte styre mit temperament, når de sædvanlige LY og LZ’ere kom ind med 35 WPM – det rækker mine evner ikke helt til endnu, men jeg kom da igennem testen.

Hav en herlig weekend og CU i den næste contest.

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : OZ2U
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  :
Locator         : JO55WQ
Operating time  : 16h16

 BAND   QSO DUP MLTS  POINTS   AVG
-----------------------------------
   80   154   0   28     312  2.03
   40   358   0   35     750  2.09
   20   285   0   38     645  2.26
   15    14   0    8      31  2.21
   10     0   0    0       0  0.00
TOTAL   811   0  109    1738  2.14

Venlig hilsen / Best regards
      Stephan Aller, OZ2U

Besøg min hjemmeside med jernbanebilleder fra ind- og udland.
Please have a look at my homepage with railroadpics.

www.diesellokomotiv.dk