[OZ-CONTEST] SAC CW - OU2V

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sun Sep 19 08:49:34 EDT 2021

Så blev det igen efterår, og tid til radio-contesting...

Denne gang ville jeg igen forsøge med QRP 5W, og for en måned siden
havde jeg håbet på at jeg kunne gennemføre med min FT-817, men den er
pt. til rep. og jeg glæder mig til at gense den så den kan få sin dåb i
en qrp-contest.

Nå, men jeg måtte så nøjes med at skrue ned for gashåndtaget på min
TS-480, som så blev sat til 5 W, og med en god 40/80m wire som virker
godt, fik jeg nemt ved at fylde i loggen.

Taktikken er at kalde CQ, da jeg vil drukne i larmen fra
QRO-stationerne, nå der er kamp om en station.

Den teori er god, og giver ro og afslapning...nogle gange falder man
næsten i søvn når der er 2 minutter mellem opkaldene, men wupti vågner
man når der er en der kalder.

I SAC er der ikke nogen 10-minutters regel, så man kan skifte bånd som
man vil. Det benyttede jeg denne gang, (sidste gang var singleband), og
det giver yderligere den fordel, at når man har kaldt, kørt en hel del
stationer, og der så er en pause på 3 minutter hvor der ikke er nogen,
så skifter man bånd. Så jeg lå og skiftede ret ofte søndag formiddag,
80-40-20-15m.. og det gav pote.

Da der var godt 4 timer tilbage, blev min ene skærm sat på cqcontest,
hvor jeg så kunne overvåge QRP-klassen, og det var sjovt at se RM5F fra
Moskva, hvor tæt jeg var på ham, jeg forsøgte, men kom aldrig over ham.
På et tidspunkt var jeg blot 1000 points under ham..

Mine mål og planer blev ændret de sidste par timer, for da jeg startede,
havde jeg ingen mål indtil jeg så RM5F points.. så blev mit mål 30000
points, men ak og ve, det nåede jeg ikke.

Cndx var lidt nede, men bedre end sidste år.

Her mit resultat.:

      Band     QSOs     Pts  DXC  Pt/Q
          3,5      62     121   15   2,0
            7     134     265   24   2,0