[OZ-CONTEST] OZ7BQ LP SAC CW

oz7bq oz7bq at yahoo.dk
Mon Sep 20 04:56:13 EDT 2021

God morgen.

Så er SAC testen overstået og man kan se tilbage på nogle hyggelige timer, hvor man er i centrum af aktiviteterne.

I den forgange uge havde jeg forberedt stationen til test-aktivitet, bla sat ventende Windows opdateringer på stand-by, så PCen ikke pludseligt ville gå i gang med en længerevarende opdatering eller med at udskifte drivere.
Derudover sat min 12 m Spiderbeam mast ( minus de 2 øverste sektioner) op og monteret en inverted L- anrtenne.
På 80M kører den som en Ground Plane med et L led i bunden.
På 40M, 20M, 15 og 10M som en endepunktsfødet antenne, fødet gennem en 49:1 bredbåndstrafo efterfulgt af en simpel antennetuner, med manuel omskiftning mellem de 4 bånd.
Min KX3/KXPA100 er blevet suppleret med en PX3 panadapter, som er en god hjælp, når der kun er begrænset aktivitet på et bånd.

Startede lørdag på 20M, men det gik ret sløvt. Det var vist stadig lidt ionosfære problemer. Heller ikke meget på 15M, men fik dog et par gode multipliers EA8 og PY.
Det gik meget bedre på 40M, her kunne jeg- så længe jeg havde kontrol over frekvensen- holde et run i gang. Over 80 QSOer i timen med 100 Watt. Det er ret sjovt.
Lørdag aften gentog fornøjelsen sig på 80M, hvor jeg også fik et par lange runs, et  med over 80 QSOer i timen.
Men det var til tider svært at finde plads. Der var OH/OF stationer alle vegne, selv kl 01 UTC på 80M.

Søndag morgen kom jeg i gang en time før solopgang, og kunne glæde mig over en lille handfuld W’ere.
Men eller var det helt overvejende EU stationer, der kom i loggen. Kun få UA9/0, SA og Japanere. Desværre ingen VK eller ZL.

Måtte lukke 0930 UTC for at deltage i en familiefødselsdag, men da var der vist også ved at komme en vis træthed på båndene,
Fik 620 QSOer på 13 timer, der fordelte sig således.

Bånd    QSOer     Pts      DX
80M     169         346     28
40M     325         658     34
20M     115         273     24
15M       11           24     7
10M     nil.
I alt        620       1301    93

Samlet 120.993 points, hvilket jeg alt i alt er godt tilfreds med.

På genhør.
73 og god DX
Hans Jørgen

Sendt fra Mail til Windows