[OZ-CONTEST] SAC CW SOAB HP // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Sep 20 18:00:46 EDT 2021

En af de vigtigste og sjoveste contester hele året, SAC / The Polar Battle,
blev afholdt sidste weekend. Igen en fornøjelse at deltage i, idet verdens
contestere får Mults. for skandinaviske prefixes og du er i verdens
contest-centrum. Derfor valgte jeg at køre i Non Assist mode og Running
hele tiden. Kun på 15 M kørte jeg også S/P.

HF udbredelsesforholdene var ringere end sidste år, og der var færre
deltagere - sådan føltes det i hvert fald særligt om søndagen.

Igen var det interessant at følge slagets gang på online contest serverne
specielt i ens egen kategori. Tak for kampen til OZ1IKY, OV3X, OZ0B og
delvis OZ2TF.  Jeg måtte desværre overgive mig for stærkere kræfter mod
enden. Jeg kom for sent i gang søndag morgen og missede derfor en del
multipliers tror jeg.

Som vanligt kørte jeg Elecraft K3/P3 og 600W til 80 m vertical loop og
Hexbeam 10 m oppe fra en dal i et parcelhusområde.

Efter 15,5 timer i operatøsstolen blev resultatet ifølge N1MM+ :

 Band     QSOs     Pts  DXC  Pt/Q
   3,5          322      668   35     2,1
     7           504    1051   42     2,1
    14          299      683   40     2,3
    21              7        15     6     2,1
 Total        1132    2417  123   2,1
Score: 297.291
1 Mult = 9,2 Q's

Vy 73 de Stephan, OZ3SM