[OZ-CONTEST] SAC CW SOAB HP OZ0B

Søren Kristensen skris at mail.dk
Tue Sep 21 12:56:00 EDT 2021

SAC CW 2021

Jeg havde på forhånd ikke de store forhåbninger til denne contest. Havde en
hård arbejdsuge op til contesten, hvor jeg rundede de 50 arbejds-timer
tidlig fredag formiddag. Så jeg var ikke ligefrem foran med at hvile og
sove. Jeg havde heller ikke foretaget nogen nævneværdige ændringer i
stations-setuppet, så det lå ikke i kortene, at jeg skulle forbedre min
indsats fra sidste års deltagelse. Og det holdt desværre stik.

Nå, men jeg klar til start kl 1200 GMT og så gik det ellers derudaf på 20m
med RUN. Der var en god håndfuld OZ’ere på Online-scoren og der var god
aktivitet, lige fra starten af.  Kørte skiftevis 20m og 40m indtil
greyline, hvor 80m også kom i spil. Jeg fik på et tidligt tidspunkt
indtrykket af, at der var færre deltagere end sidste år. Der var ikke den
samme respons på mine CQer som sidste år. Og det ebbede hurtigt ud med
kunder i butikken. Så jeg skiftede hyppigt bånd, men det blev aldrig så
vildt som i 2020.

Kl 0100 GMT ramte jeg som forventet muren. Blev simpelthen nød til at sove
lidt. Og den der sover, vinder som bekendt ingen contest, det er mottoet her
på stationen.  2,5 time på madrassen og så var det op igen. Nu gik det
efterhånden op for mig at forholdende heller ikke var som sidste år. Der kom
aldrig de fede japaner-runs. Eller US-runs. Eller hul til Oceanien.  Så
formiddagen blev en trist affære, hvor jeg ikke rigtigt kunne få noget flow.

På OnlineScoren så det også trist ud. Kenneth 1IKY havde kørt fantastisk fra
start af og havde lagt alle OZer bag sig. En sand magtdemonstration. Hatten
af for det. Jørgen OV3X halede lige så stille ind på mig og overhalede mig
ved 800 tiden. Han er bare effektiv, den gamle ræv. 3SM kunne jeg dog holde
bag mig, det var da altid noget. Og i sidste halve time fik 2TF også møvet
sig ind foran mig. Masser af fight, det er det som det handler om. Og på
SACs hjemmeside kan jeg se flere gode OZ resultater, det er bare super fedt.

Jeg fik da kørt over 1000 Qsoer og det skal man da ikke være utilfreds med.
Men, jeg er glad for at der kommer en SAC igen næste år
.

Claimed Score

Band                   Qso                     DXCC

3,5                       294                      37

7                           387                      43

14                        322                      45

21                        41                        23

Total                   1044                    148

Score 335.220

73

Søren OZ0B / OZ1ISY