[OZ-CONTEST] SAC 2021 OV3X (OZ8AE) SOABHP(A)

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Sat Sep 25 15:43:25 EDT 2021

OV3X SAC CW 2021 SOABHP (A)

Band QSOs Pts DXC Pt/Q

3,5 276 566 32 2,1

7 468 968 44 2,1

14 346 805 47 2,3

21 33 74 19 2,2

28 5 11 3 2,2

Total 1128 2424 145 2,1

Score : 351.480

Rig : K3 og en ALS-600 med 300 watt output

Antennas : TH3MK4 på en 10 meter mast og en ZS6BKW over 12 meter flagstang

Så fik jeg tid til en opdatering efter testen.

Efter at have ligget stille i lang tid så ville jeg igen prøve contest.

Vejret var slået om, så det store maler arbejde med huset blev afsluttet.

Ikke lagt nogen planer, men fik opdateret N1MM med diverse.

Gjort klar og så gik det ellers derud af.

Startede på 20 meter da der ikke var liv højere oppe.

Gik i Stephan OZ3SM mode – d.v.s. RUN.

Det var så som så med at holde pile-up.

Jeg behøvede ikke at være assisted.

Oplevede at Japanerne skulle beames 60 grader mod normalt 45-50 grader.

Jeg skiftede forholdsvis tidligt til at køre på 40 meter. Kan se at
Amerikanerne bemærkede

at vi skiftede hurtigere ned end forventet.

Indtrykket var – at der ikke var så mange deltagere = stor interesse – som
tidligere.

Indsendte log vil måske vise noget andet.

Amerikanerne kørte en egen form for test højt oppe i båndene.

Kl. 0030 lokal tid begyndte der at komme Aurora på signalerne.

Ville op kl. 0400 men havde ikke lyst.

Stod op kl. 0500 lt og begyndte igen.

QRN-en var utrolig høj på 80 og 40 meter og der skulle gentages numre igen
og igen.

9A og Italien kom fint igennem – resten var i høj QRN.

Først efter kl. 0600 lt begyndte det at stilne af og så kørte det godt igen.

Dejligt at bliver kaldt af både ZL2AGY og VK2GR på 40 meter søndag morgen.

På reflektoren kunne jeg se, at jeg var efter Søren OZ1ISY der havde givet
mig et spark lige før testen.

OZ1IKY Kenneth var føreren på holdet og enkelte gange kunne jeg se, at mine

10 dB eller svagere end Kenneth til samme RX.

Beam retningen kan selvfølgelig gøre meget ved disse sammenligninger.

Mit simple set-up kan ikke gøre det ret meget bedre.

Jeg er ovenud tilfreds med resultatet.

Det syntes håbløst at indhente Søren, men ture op og ned på 10 og 15 meter
gav enkelte QSO-er og dermed multipliere så jeg kom med igen.

Beamen mod syd-sydøst som når 6 meter åbner og der kom så stationer fra
syd- Europa.

Deltog 18 timer og havde virkelig en rigtig god dejlig weekend.

På HA8 siten dumpede en masse OZ stationer ind.

Jeg fik set følgende:

OU2V OU2W OU4N OU5Z OU6U

OV2T

OZ1IKY OZ2A OZ2TF OZ2U OZ3TQ OZ4ABH OZ4O OZ4UN OZ5DX

OZ6SYL OZ7BQ OZ8SW

OZ0B OZ0MF OZ/DL3KWF OZ/DF4ZL

Alt i alt en større deltagelse fra OZ end jeg mener at have oplevet
tidligere. - Dejligt.

Håber alle fik den weekend I havde håbet på med verdens dejligste hobby.

73 fra Falster

Jørgen OZ8AE OV3X