[OZ-CONTEST] ARRL 160m OZ0B SO HP Assisted

skris skris at mail.dk
Tue Dec 6 14:19:49 EST 2022

ARRL160 2022

En sløj omgang. Så simpelt kan det siges.
Tidligere års deltagelse har givet mig den erfaring at dette ikke er en test hvor man skovler QSOer ind. Der er langt til NA og Canada på 160m og forholdene skal være fornuftige, hvis man skal opnå en god score, i denne test. Jeg kørte 160m i sidste weekend fra superstationen OZ5W og her blev jeg ikke imponeret over konditionerne på low bands. Selv med en fantastisk vertikal antenne og full legal power, var det småt med amerikanere i loggen. Så mine forhåbninger var ikke høje til ARRL 160.

Jeg var klar til tiden uden det store stress. En 11 meter høj omvendt L-antenne + 600 Watt output. N1MM klar. Madrassen på gulvet ved radioen. Sove lidt på forhånd og så op kl 2145UTC. Hm.... Meget svage signaler fra NA + VE. Heeelt ned i støvet. Ja ja, vi skal jo i gang, så jeg begyndte at lægge mig i køen sammen med resten af EU og kaldte på de stationer jeg kunne høre.

2345 var der 7 QSOer i loggen. Og båndet var dødt. Ned på madrassen og sove 1 time. Op igen og køre 5 QSOer mere og så var der støvsuget. Ned på madrassen igen og sove 1 time mere. Op og lytte - INGENTING..... Jeg sov en time af gangen, stod op og lyttede båndet over. Det er ligesom kinesisk vandtortur når man kun sover 1 time af gangen, man bliver noget sløv af det.

Kl 0615 kom der lidt liv i båndet. Fik 7 QSOer mere og så stod solen op og det var så den nat.

Dagen gik med huslige sysler og om aftenen skulle jeg til julefrokost. Jeg undgik de fleste snaps og tog tidligt hjem, så jeg var tilbage igen kl ca 0100 lokal tid. Ingen aktivitet udover dem jeg havde kørt sidste nat. Ned på madrassen og sove indtil Greylinen. Op og lytte men ak, stadig ingen stationer at køre. Solen stod op og det var så den contest. En anderledes fornemmelse en sidste weekend hvor jeg kørte i omegnen af 1200 Qsoer under CQWW.

Final Score 19 QSO, 13 stater/provinser, 494 claimed points.
Tænker ikke jeg behøver at gøre plads til en pokal på hylden, for denne indsats, hi hi.

Der er ARRL 10meter test i kommende weekend, det er lige før at jeg tror der bliver mere aktivitet.

73 til jer derude
Søren OZ0B / OZ1ISY