[OZ-CONTEST] ARRL 10m OZ0B SO HP

skris skris at mail.dk
Wed Dec 14 16:13:44 EST 2022

ARRL 10m 2022
Jeg vidste allerede på forhånd at jeg havde alle odds imod mig i denne test. Tilkalde-vagt i firmaet og en familie-julehygge-komsammen spiller ikke særlig godt sammen med en 10m test. QSOerne skal køres når solen er oppe, men jeg blev hele tiden hevet væk fra radiorummet. Øv bøv, for der var ellers masser af aktivitet på båndet. En fornøjelse at opleve 10m konditionerne blive bedre og bedre for hver test man deltager i. Der er ingen tvivl om at denne test får høj prioritet i min kalender for 2023.
Der var heldigvis mange andre OZ'ere der deltog, tror at jeg talte 8-10 stykker. Særligt Jan OZ1ADL havde en sand fest, kunne jeg se på Online-scoren. Det er rigtig fint at OZ er med på verdenskortet.
Det blev kun til ialt små 2 timer ved radioen, der gav 41 QSOer i loggen. Det var fordelt på 33 lande, så lidt kom jeg da rundt i verden. I alt 5412 point.
Året går på hæld, men der er stadig lidt tester tilbage og det er med at få det hele med.

73 + MRY XMAS
Søren OZ0B / OZ1ISY