[OZ-CONTEST] OU2I - EU-DX Contest 2022 (CW LP AB)

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Mon Feb 7 16:14:57 EST 2022

Hej
Det var en spændende test at være med i - og en god kamp på cqcontest
serveren.
Mit setup var min Elecraft K3s plus min padle plus min Laptop computer.
QTH var hos EDR HQ i Odense hvor jeg havde en Tribander til 20-15-10m samt
en 40m dipole.
Det gav mig 100W på 10-40m og ca 50W på 80 og 160m (ATU).

Jeg startede op på 40 meter klokken 18z og det gik med omkring 30-40 QSO i
timen - rimeligt.
Det blev til en masse båndskift mellem de tre lave bånd men jeg havde lidt
svært ved at trænge igennem med den begrænsede antenne. Hyppige skift
mellem S&P og RUN.
https://oz2i.dk/sh5/2022-EUDX-OU2I/graphs_qs_by_hour.htm  viser min
aktivitet.

Min første DX QSO blev K1GQ på 40m kl 21:12. Igen 22:45 med VE3NNT. Ikke
flere DX gennem natten.
Den næste blev EX8MJ på 20m kl. 07:14 - derefter kom flere fra Asien JA,
4X, TA, UA9 alle på 20m.
Hele natten var det 160-40m
10:32 var jeg på 15m og fik en stribe gode mults. Eneste DX blev UN.
11:48 fik jeg UA9 og OK på 10m
Så noget 20m - - -
12:47 igen 15m med flere EU samt W og UA9 og så kom E2 ind  da jeg kørte
RUN.
13:18 igen 20m hvor jeg fik LU, W, VE samt en del EU.
13:56 igen 15m og her kom OZ2TF samt W, VE og minsandten YB
14:07 et tjek på 10m gav FY5KE
14:25 på 40m med en masse EU mults samt UA9
15:01 igen på 15m mod W og PY
15:17 til 20m med en del EU-stationer
15:35 lige en enkelt på 80m og derefter EU-stationer på 40m
16:28 blev det 20m og derefter skiftede jeg bånd stort set hele tiden.

Tak for QSO til OZ2TF(x2), OZ3SM og OZ8AE(x3) - gode multipliers.
Tak til Jan OZ1ADL for sms (ved kl. 14 søndag) med opfordring til at blive
ved til den bitre ende.

Og cqcontest serveren var igen med til at give en spændende oplevelse.
Alle OZ gik til ro omkring klokken 00 og vi var nogenlunde jævnbyrdige. Men
jeg havde svært ved at finde ro fordi jeg ikke vidste hvornår de andre
startede op igen.
Derfor var jeg oppe cirka hver anden time for at tjekke stillingen og
selvfølgelig også for lige at tjekke båndene.
Omkring klokken 6z var der igen åbent på båndene og jeg kunne se at OZ8AE
var i gang og nærmede sig med høj hastighed.
Jeg fik hurtigt gang i stationen og kørte alt hvad remmer og tøj kunne
holde. Der var ikke tid til morgenmad før omkring middagstid  ;o)
Pludselig kom der gang i OZ3SM og han kom i expresfart (som han så ofte
gør). Ingen tid at slappe af - heller ikke for Jørgen :o)
OZ2TF, som havde føringen hele natten, blev også aktiv igen og ligeledes
med en god fart.
Se forløbet her:  https://oz1hq.dk/image/Chart.jpg

Jo, det var spændende at følge på nettet !

Best 73 de OZ2I Henning

- - - - - - - - - - - - - - --  --
European Union DX Contest - 2022

*Call: OU2I*
Operator(s): OZ2I
Station: OZ7EDR
Class: SOABCW LP
QTH: jo55ej

  160:  100     0        23          63
   80:  108     0        26          68
   40:  256     0        32         118
   20:  221     0        37          78
   15:   71     0        26          31
   10:    3     0         3           2
Total:  759     0       147         360  *Total Score = 3,216,408*

I worked from the EDR HQ station in Odense.
Used my Elecraft K3s together with my paddle and my Laptop.
Tribander antenna for 20-15-10m and a dipole for 40m.
No antenna for 80 and 160m but I used the 40m dipole together with the
Elecraft ATU.

Meet you in the next CW Contest
Best 73 de OZ2I Henning