[OZ-CONTEST] Fwd: ARRLDX CW CQ8EE(OZ2I) SOAB LP

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Thu Feb 24 11:35:15 EST 2022

Hej
Tak for de forskellige rapporter og hermed følger så min.

ARRL Intl. DX Contesten er en af de tester hvor jeg ikke behøver de store
beam antenner når jeg rejser ud.
En retning (~300 grader) så rotor er ikke absolut nødvendig - jeg brugte i
hvert fald ikke den jeg havde til rådighed.

Gennem Martti OH2BH fik jeg kontakt med en lokal radioamatør i Ponta
Delgada, Azorerne. Han hedder Bruno og det er ham der har tilsyn med den
maritime station på naboøen og samtidig Marttis station CR2X som er
placeret på samme ø.
CR2X er nu indrettet til at køre som remote, så der er ikke så meget udstyr
der.
Bruno hjalp mig med at få kaldesignalet CQ8EE og han er et meget aktivt
medlem af den lokale radioklub, så han sørgede også for at jeg fik
udleveret en nøgle så jeg kunne komme og gå som jeg havde behov for.
Klubben havde en Tribander  som var i en lidt elendig forfatning da to af
elementerne havde tabt de yderste dele. Men jeg kunne tune den med
Elecrafts ATU og få signaler ud.
Derudover havde de i dagene inden min ankomst monteret en 32 meter lang
ende fødet antennetråd med en 9:1 UNUN.
Så vidt - så godt.

Dog viste det sig at støjen på de tre lave bånd gjorde at jeg ikke fik så
mange kontakter som jeg kunne ønske mig.
Det var hovedårsagen til at jeg kørte tilbage til vandrehjemmet ved klokken
3:00z og ikke startede op før der kom signaler på 20 meter omkring klokken
10:00z.
En anden årsag var vejret. Udendørstemperaturen lå mellem 15 og 20 grader
men natten mellem lørdag og søndag var den faldet helt ned på 11 grader.
Som i så mange andre sydlige lande er der ikke gjort meget for at opvarme
boligerne og det blev faktisk rigtigt koldt at sidde og dyrke radiosport.
Det var dejligt at komme hjem midt om natten og under dynen ;o)

Hvad angår mit resultat er jeg ikke helt tilfreds. Jeg havde forventet over
2000 QSO'er (som jeg havde fra Kap Verde) eller i det mindste bedre end fra
Madeira.
Sådan gik det ikke. Du kan se resultatet af 27 timers aktivitet herunder.

Analyse:  https://oz2i.dk/sh5/2022-ARRL-CQ8EE/

Best 73 de OZ2I Henning

- - - - - - ARRL DX Contest, CW - 2022 - - - - - -

Call: CQ8EE
Operator(s): OZ2I
Station: CQ8M - Ponta Delgada Clubstation
Class: SOAB LP
QTH: HM77ER

  160:    3     3
   80:  107    28
   40:  259    37
   20:  525    54
   15:  671    56
   10:    6     4
-------------------
Total: 1571   182  Total Score = 842,478

Rig = Elecraft K3s running at 80 Watt
Ant = Long Wire for 160-80-40 meter and Tribander for 20-15-10 meter.

Using the Ponta Delgada Clubstation in the midle of town.
Hard to hear stations on the lower bands because of very high noise
level (s7-9).
Very nice openings on 20 and 15 meter to US westcoast.
Long periodes with absolutely no signals on any band.

Meet you in the next CW Contest
Best 73 de OZ2I