[OZ-CONTEST] CQ 160m WW CW 2023 - SOAH // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Wed Feb 1 08:59:58 EST 2023

Naturligvis var jeg igen i aar med i denne klassiker. En contest over 48
timer, hvor man som single operator kan deltage i 30 timer.
I denne contest er det en* god antenne med lav udstraaling og power samt en
god beliggenhed, *der giver mulighed for mange QSOer i kassen. Men det er
desvaerre ikke muligt for mange amatoerer.
Det blev helt tydeligt for mig i denne contest, for i multibaands-contester
kan man blot lave baandskift naar QSO-raten er for lille.. ikke her. Der er
nemlig et begaenset antal deltagere der kan høre og dekode dit lille
signal, og naar du har koert dem, er der bare ikke flere at koere.  Suk,
suk. På de foerste 10 timer ( lørdag nat+morgen, loerdag aften) kørte jeg
594 QSOer. De sidste 3 timer (soendag morgen og aften) fik jeg 76 i
kassen.  Det blev lidt kedeligt, der var langt imellem kaldene stationer,
alle der kunne hoere mig havde jeg allerede koert tidligere !!!
Som sædvanlig var min antenne min 80 m vertikale loop og K3/P3 med ca. 600
W.
Jeg fulgte Søren, OZ0B på cq-online serveren, der skovlede DXCCer og States
ind som multipliers og altid ca., 150 QSOer mere end mig. Tak for QSO Søren
.. flot resultat.
Også tak for QSO til OZ1AAR, 7BQ, 8SW og OU2W.

Resultatet claimed iflg. N1MM og ca. 13 timer i sadlen:

Contest: CQ160CW
 Band     QSOs     Pts    StP  DXC  Pt/Q
   1,8          667    3547   19   51     5,3
 Total         667    3547   19   51     5,3
Score: 248.290
1 Mult = 9,5 Q's

Ca det samme resultat som sidste år, hvor der dog skulle 770 QSOer til
samme Score.

Vy 73 OZ3SM, Stephan