[OZ-CONTEST] OU2I - European Union DX Contest - 2023

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Sun Feb 5 15:45:59 EST 2023

Hej
Ja så fik jeg afprøvet lidt antenner.
Startede med en Diamond BB-7v Vertikal monteret ca 5 meter over jorden. Det
gik ikke så godt - mange havde svært ved at høre mig på de tre lave bånd.
Blev enig med mig selv om at det ville være en god idé at prøve at
gen-montere min Inverted-L antenne.
21,15 meter tråd med en 9:1 UNUN i bunden cirka 1/2 mtr over jorden. Derfra
går den 3 meter skråt op, 10 meter lodret og resten vandret mod nord.
Selvfølgelig skulle det drille, tråden knækkede og måtte samles igen,
glasfibermasten blev forkert samlet og måtte ned igen, det var koldt og det
blev også mørkt. 3,5 timers fysisk arbejde - det er faktisk ikke noget for
mig, hi hi.
MEN det hjalp gevaldigt - nu kunne de da høre mig ind imellem.

Jeg konkurrerede mest mod mig selv. Sidste år fik jeg et gevaldigt godt
resultat og jeg kunne direkte sammenligne resultaterne, minut for minut.
Det er indbygget i UCXLog programmet og du kan se de forskellige vinduer
jeg havde åbne under testen på dette link:
https://oz2i.dk/sh5/2023-EUDX-OU2I/comments.htm

Jeg blev nødt til at tage hjem hen på aftenen og der gik 8 timer inden jeg
igen blev aktiv.
Det afbræk gjorde at jeg slet ikke kunne følge med mig selv fra mit
tidligere score (som du også kan se på linket). Jeg sakkede længere og
længere bagud.
Nå, men der var gode perioder i testen hvor jeg kunne have et nogenlunde
RUN - det er jo altid sjovt.

Tak til OZ0B (imponerende indsats på 160 meter !), OZ3SM (Stabil føring som
altid), OV3X (som fandt mig på fire bånd, TAK) og OZ1AAR Villy som var ret
svag.
OZ1ADL hørte jeg ikke noget til selv om Jan lå i toppen på contestserveren.
Måske det var fordi han kørte SSB, hi hi.

European Union DX Contest - 2023
Call: OU2I
Operator(s): OZ2I
Station: OU2I
Class: SOABCW LP
QTH: JO45RF
  160:   30     0        17          24
   80:   90     0        27          60
   40:  118     0        30          68
   20:  138     0        33          67
   15:   88     0        30          38
   10:   31     0        14           9
Total:  495     0       151         266  *Total Score = 1,654,656*
Elecraft K3 100W
Diamond BB-7v Vertical
Inverted-L with 21 mtr wire

https://oz2i.dk/sh5/2023-EUDX-OU2I/