[OZ-CONTEST] RSGB 160m Contest OZ0B HP assisted

skris skris at mail.dk
Sun Feb 12 16:59:59 EST 2023

RSGB 160m contest 2023

Når man har valget imellem Dansk Melodi Grand Prix og en lille 160m contest, er valget ikke så svært.  Så jeg var klar lørdag aften kl 20.00 med kaffe og slik indenfor rækkevidde. Hvor?? I radiorummet selvfølgelig!!

Afsted det gik over stok og sten, den første halve time udelukkende S/P efter multipliers og derefter i gang med RUN. Raten var høj den første time men så gik det drastisk nedad. Men sådan er det altid i denne contest, så man må bare holde på, selvom der til sidst er 3-5 min imellem hver QSO. Jeg jagter stationer på VFO-B, så føles tiden ikke så lang. Der var flere OZ’ere i gang, det glædede mig.

Jeg holdt ud til den bitre ende og fik faktisk nøjagtigt samme antal QSOer som sidst jeg deltog i denne contest. Så helt tosset kan resultatet vel ikke være. Nu må vi se.

Claimed:

120 Qsoer, 14 DXCC, 34 Districs

Score: 480

73 de OZ0B Søren