[OZ-CONTEST] arrl dx cw - OU2V

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sun Feb 19 07:52:15 EST 2023

Så kom min første contest i 2023...

Havde egentlig glemt at det var den kedelige test, hvor det kun er
usa/canada-stationer der tæller, og med mit sats på at bruge qrp på 40m,
så var det høje odds.

Målet var over 300 Qs, men tja det blev ved drømmen... måske jeg burde
ha en 6 elm. beam til 40m... ( endnu en drøm. )

Tog første omgang lørdag morgen kl.ca.2 til godt 4, hvor der var svage
ekstra i loggen, selv om det var lyst...en aha oplevelse...

Næste omgang blev så planlagt til søndag morgen kl.ca.3.. men da jeg var
gået tidligt i seng lørdag aften, og blev vækket af xyl ved ca.24-tiden,
ak så ku jeg jo lige så godt stå op og prøve at køre lidt flere...det
var en god beslutning, da jeg fra midnat til godt kl.2 kørte 13
stationer, og herefter var der ikke bid. Så den plan med at stå op kl.3,
blev heldigvis ikke afprøvet.

Kørte udelukkende S/P, da en svag station som mig ikke kunne få noget
run.. jeg kørte kun 5 watt !. Udstyr TS480 på laveste setting 5W, og en
dual-wire GP.

Her er mit resultat... ( næste gang håber jeg cndx er bedre )

Band   QSOs     Pts  Sec  Pt/Q
7           32      96   16   3,0
Total      32      96   16   3,0

             Score : 1.536

Fortsat god jagt til dem som kører allband.

ps.. fik slået græs lørdag, så lidt andet end contest var der da tid
til.

vy 73 de Lars oz1fjb - ou2v