[OZ-CONTEST] NRAU-Baltic OZ0B CW HP

skris skris at mail.dk
Sun Jan 15 08:28:58 EST 2023

NRAU-Baltic CW 2023
Denne lille Sprint-contest er jeg ved at blive helt glad for, selvom jeg bestemt ikke er fan af små contester med høj stress-faktor.
Så jeg var klar til at give den gas kl 900 UTC og havde lagt en helt klar slagplan. Run-run-run. Afsted over stepperne i 2 timer.
Der er tilsyneladende bred enighed blandt deltagerne om at vi starter på 80m og skifter til 40m sådan ca halvejs i testen. Så jeg startede op på 3530 med 400 Watt tilført min 2 bånds Butternut HF2V vertical antenne. Lige et par ord omkring den: Det ar en super antenne, der kører helt FB. Dækker hele 40m båndet og ca 40 Khz af 80m båndet (resten kan nemt tunes ind med en tuner.). Jeg har monteret den på et 3 meter højt rør og forsynet den med 4 radialer til hvert bånd, skåret på nøjagtigt 1/4 bølgelængde. De er eleveret ca 3m, så man kan gå under dem og slå græs osv. Køb den hvis du mangler en god DX antenne til 40/80m, det vil du ikke fortryde.
Nå, men tilbage til sagen. Jeg kørte RUN på VFO-A og ind i mellem fiskede jeg stationer på VFO-B når der var langt mellem svar på RUN frekvensen. Det var ganske effektivt og jeg sluttede af med at støvsuge 80m lidt i 10.00
Så skiftede jeg til 40m og kørte først effektiv S/P efter alle de Mult der kunne støves op. Kl 10.20 startede jeg RUN op på 7020 efter samme opskrift som på 80m.
Der var rigtig god aktivitet og hele tiden noget at lave. Så er det jo en fornøjelse at køre contest! Fik kørt flere OZer, dejligt at se jer på båndene!! Alt i alt en god formiddag i radiorummet.

Claimed scores:

Band     QSOs     Pts  SEC  Pt/Q
         3,5      62     124   36   2,0
           7      81     162   47   2,0