[OZ-CONTEST] NRAU contest 2023. CW

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Jan 15 09:00:55 EST 2023

Godt nytår til alle,En hyggelig contest. Takket være stor aktivitet fra vore baltiske venner, så er der hele tiden noget at lave i de 2 timer testen varer.Jeg startede også ud på 80M, hvor der var mere aktivitet end ventet, men efter ca 30 min skiftede jeg til 40M, hvor der var endnu mere at lave. Og så havde der endda været et par store flares på solen i natttens løb.Min antenne er meget primitiv, men fungerer alligevel godt. 7 meter lodret med yderligere 5 meter foldet tilbage mod fødepunktet. Antennen fødes gennen en antenne tuner i haven. På 80M skal antennen have yderligere 10 mikroHenry i serie, for at få et brugbart SWR.Mit støjgulv ligger for tiden på -105 til -95 dB, så der er stationer, der kan høre mig, som jeg svært ved at høre. Derfor kører jeg mest S/P, men i de sidste 30 minutter skiftede jeg til run-mode. Det gik bedre end ventet.Tak til 1AAR, 3SM, 8AE og 0B for QSOer. De eneste OZere jeg hørte!

Rig: Elecraft KX3 og KXPA med ca 75W.

Resultatet blev 88 QSO'er fordelt således:        QSO   points  Regioner
80M     25        50          21
40M     63       126         45
Samlet claim : 11616 points.
Næste weekend er der HA-DX Contest, hvor man måske kan prøve hvordan 160M fungerer.
73  CU og god DXHans Jørgen