[OZ-CONTEST] HA-DX CONTEST - OU2I CW LP AB

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Sun Jan 22 17:50:48 EST 2023

Hej

Det var en herlig weekend med HA testen som jeg kørte fra EDR HQ i Odense.

Antenner er ikke hvad de har været.  Beamen virker OK og 40m dipolen er
også god. Men til 80m og 160m er der ingen antenner. Så må man jo bruge
hvad man har og jeg brugte tuneren i K3 som kan få næsten alt til at passe.

http://contest.run/#/score/42  - automatisk upload til contest.run blev sat
op i UCX Logprogrammet og så var jeg klar.

Lørdag startede jeg på 10 meter båndet – bare for at prøve noget nyt. Der
var faktisk rimelig aktivitet og det samme på 15m så jeg fik kørt 79 QSO’er
samt en del multipliers inden jeg skiftede til 20m hvor raten så blev lidt
højere.

Første QSO på 40m kørte jeg klokken 15:39 og jeg blev på 40m de næste to
timer. Derefter et par Qs på 80m og et par på 20m samt en enkelt på 160m.
Jeg skiftede mellem 40, 80 og 160 indtil der blev for stille og så tog jeg
en lur klokken 23:30.

5 timer på øjet og jeg var klar igen.  Fandt OZ0B på 160m, som den eneste
OZ på det bånd – så det var endnu en mult.

Jeg har ikke kørt test siden jeg var i Kosovo i CQWW, så det var dejligt at
være i gang igen.

Min egen K3s Elecraft er til rep hos Peter i Hanstholm men heldigvis kunne
jeg igen igen låne OZ8X Haralds K3 og dermed ha en god radio.
Jeg ved ikke om det er de nye K3s som har problemer med Lo PA trin
transistorer, men nu får jeg indsat nogle beskyttelses dioder og så håber
jeg det virker.

Lidt underligt, men jeg havde svært ved at køre langsommere end speed 30.
Jeg var som regel på 32-33 når jeg kaldte CQ og det syntes jeg var lidt
langsomt.
Spørg mig ikke hvorfor jeg havde det sådan, men det var en god fornemmelse,
hi hi.

Fik QSO med OZ8SW, OZ1THC, OZ2TF, OZ7BQ, OZ4CG og OZ0B - hørte OZ1AAR

Se mere på  https://oz2i.dk/sh5/2023-HADX-OU2I/

Call: OU2I

Operator(s): OZ2I

Station: OZ7EDR

Class: SOABCW LP

QTH: JO55EJ

Operating Time (hrs): 17

Location: Northern Europe

Band                   CW Qs                SSB Qs               Mults

160:                     36
0                           25

80:                       168
0                           45

40:                       241
0                           56

20:                       262
0                           57

15:                       180
0                           45

10:                       93
0                           36

Total:                  980
0                           264                      *Total Score
912,912*

Club: Danish DX Group

Comments:      2023-01-22 15:01:49

Used Elecraft K3 with 100 Watt output

Antenna was 3 elm beam for 20, 15 and 10m - 40m dipole for 40, 80 and 160m

73 de OZ2I Henning

Min næste contest bliver nok ARRL Intl. DX CW Contest den 18-19 februar.

Da deltager jeg som  7U2EE  fra Algeriet. (Mit VISA er lige godkendt).