[TOEC] Anonymt e-mail

Lars Aronsson sm3cvm@swipnet.se
Sat, 18 Nov 2000 22:03:14 +0100

Tja, vad ska man säga - jag kan för lite om PUL för att kommentera utifrån
lagen men att inte sätta sitt riktiga namn under frågan är ynkligt eller
rentav P(h)UL(t). Tacka vet jag att få köra radio!

73,
Lars - SM3CVM

At 18:39 2000-11-18 -0000, Jan-Eric Rehn - SM3CER wrote:
>Hej!
>
>Vill bara dela med mig av ett av alla "trevliga" mail som dyker upp ibland...
>
>Anonym avsändare med pseudonym "Doctor DX" och e-mailadress:
dr_dx@hotmail.com skriver följande som svar på mitt mail till
TOEC-reflectorn för en knapp vecka sedan (ingen hälsningsfras, endast en
enda mening som meddelande, ingen underskrift och så hela mitt meddelande
citerat):

>Är det förenligt med PUL att Du lägger ut namn och call utan tillstånd på
nätet?

>--- o s v ---
>
>- - - - - - - - - -
>
>För det första tycker jag inte det är förenligt med någonting över huvud
taget att skicka anonyma brev/e-mail!

>För det andra - om denne anonyme är "drabbad" av att ha sitt call och namn
publicerat på nätet i den lista jag lagt ut, så är det bara att säga till,
så plockar jag och SSA bort honom/henne. Men vill man vara anonym är nog
amatörradio en felaktigt vald hobby.

>Hur vet denne anonyme om jag har tillstånd eller inte?
>
>Eftersom jag räknar mig själv som journalist i det här sammanhanget, så
gäller inte PUL för mig.

>Den anonyme kan ju fortsätta med sina anonyma mail till Buckmaster, QRZ
och övriga...

>... eller också - ännu bättre - återgå till DX-andet, eller kanske det
allra bästa -  välj en annan hobby, där man kan vara anonym -
frimärkssamlande kanske!

>73 de Janne
>
>(...som inte behöver vara anonym. Jag har ingenting att dölja och jag står
för vad jag säger och skriver)!