[TOEC] SAC SSB SOAB HP 7S5S

SM5CSS-7S5S allan.pettersson@mbox330.swipnet.se
Tue, 26 Sep 2000 23:43:59 +0200

    SCANDINAVIAN ACTIVITY CONTEST SUMMARY SHEET

Contest Dates: 2000-09-23--24

Call used: 7S5S
Operator: SM5CSS

Category: Single Operator / All Bands / High Power

Default Exchange: 59 #

Band     Raw QSOs  Valid QSOs     Points    Mults

 80 SSB    108        107          224        26
 40 SSB    186        184          383        38
 20 SSB    347        342          790        52
 15 SSB    458        450         1173        50
 10 SSB    206        205          566        37

Totals:   1305       1288         3136       203

Claimed Score: 636.608 points

Rig: IC-751 + SB-200 + MFJ-432 Voice-Keyer
Antenner: KT34XA (10-15-20), 4-Square (40), Delta-Loop (80)
Mjukvara: EU 2.0, gammal så det räcker till!

Kommentarer: Hoppas ingen anklagar mig för att ha kört multi-TX,
en tysk amatör ropade upp mig och talade om att han även hörde
mig 20kHz upp, dock med kanske 40 dB lägre styrka! Vid kontroll
efter testen så upptäcktes att jag även hördes 20kHz ned. Detta
blev  alltså en test som renderar i en reparation, vilket är
positivt ur kvalitetssynpunkt, det hade nog dröjt ett tag till
innan jag upptäckt detta fel annars!
Om någon undrar varför jag hade så många dupes, så beror det på
att datorn saknade högtalare, som alltså skulle ge ett beep vid
dupes.

I have observed all competition rules as well as all regulations
for amateur radio  in my country.  My report  is correct and
true to the best of my knowledge.  I agree  to be bound by  the
decisions of the Scandinavian Activity Contest Awards Committee.