[TOEC] RE: [TOEC] Fy farao vad dåligt!

Fogelberg, Ingemar ingemar.fogelberg@framfab.se
Wed, 27 Sep 2000 09:29:40 +0200

Hej Teemu!
Sakta i backarna. Om man tittar på SGP:s lista så
ser man att Gunnar har börjat räkna från och med
1999 (då 24 timmar infördes). Genom åren har
det körts mycket bättre än så. Men jag håller
dock med Gunnar om att det är bra att börja på
ny kula nu när tiden ändrats.

Dessutom så tror jag många med mig hellre satsar
på SOAB dels för att det är roligare än att nöta
på ett band i taget. Dessutom ger det ett mycket bättre
bidrag till landskampen, om man nu bryr sig om den.

Nä om vi skall organisera oss så tycker jag i så
fall fokus skall ligga på att göra bra ifrån oss
när det gäller landskampen. För att göra det
måste vi vara fler som kör och att de som
kör, kör SOAB som är den klass som ger
mest poäng per satsad timme och operatör.

Contest is FUN!
73 de Ingemar, SM5AJV

-----Original Message-----
From: Teemu S Korhonen SMØWKA
To: TOEC@contesting.com
Sent: 9/26/00 11:09 PM
Subject: [TOEC] Fy farao vad dåligt!

Kopierat friskt från sgp´s sida! Detta kan inte var möjligt, titta på
resultaten tex på 7mc 10QSO & 5Multisar... Fy fy fy fy ......

Nu får vi skärpa oss detta håller inte, visst vi kan inte göra 3000 qso
som oh2bh men det ska väl inte vara en omöglighet att köra åtminståne
500på 40?

Eller ta 28mc 7qso och 6multipliers SKAM!

Vi får organisera oss så att någon kör SOSB 40 nästa år osv.. De som
kommer till Karlsborg får gadda ihop sig lite .....

SAC SSB

 class    call           operator        score           qsos    mult
year

 AB HP    SM5IMO                         982.300         1.617   235
1999
  7 HP    SM4SKU                             500            10     5
1999
 14 HP    SM7HSP                           2.064            68    25
1999
 21 HP    SM5CEU                         220.176         1.075    73
1999
 28 HP    SM1CXE                             126             7     6
1999

 MS       SL0ZG                        1.230.406         1.803   272
1999
 MM       SK3GW                        1.889.918         2.725   263
1999

 AB LP    SM6HRR                         114.124           460   103
1999

Gonatt
/Teemu

----\