[TOEC] Fy rarao Missförstånd

Teemu S Korhonen SMØWKA hamradio@svessa.se
Wed, 27 Sep 2000 12:11:54 +0200

Allstå nu har det misstolkats det jag skrev, jag borde ha formulerat mig på ett annorlunda sätt.. Jag har absolut inte menat något påhopp på någon och min avsikt var inte att det var dåligt av de personer som hade kört 10qso och 6mults, istället så är det toppen att någon ens kör i den kategorin. Det jag ville säga var att vi måste pucha på folk att börja köra i alla klasser.

"Rekrytera mera folk" fråga så många som möjligt tex på klubben..

Det brukar låta såhär:
-Nja jag vet inte har så mycket att göra

Då kan man kontra med att säga ja men du har ju en så bra dipol på 80 meter du kan ju köra ett par timmar på kvällen SOSB 80.. När de kommer tillbaka visardet sig att de kört 100QSO i alla fall!

När jag skickade det förra bravet så kollade jag inte ens vilka som kört dåliga scores det struntar jag i! - - Huvusaken är att man kör och inte hur mycket!!!!

/Teemu SM0WKA