[TOEC] TOEC WW Grid Contest

Jonathan Silvergran, SM3OJR sm3ojr@jonit.com
Sat, 04 Aug 2001 20:14:33 +0200

Hej på er alla!

Som ni kanske hört talas om så sponsrar TOEC en internationell contest - TOEC WW Grid Contest sedan ett antal år. Om jag inte missminner mig så började vi köra den 1993. Deltagandet har varit lite upp och ner, men formatet verkar vara gångbart. Under alla år har jag dragit lasset i stort sett ensam, och nu känns det som om jag vill avhända mig sysslan.

Förutsättningar:

* Med början i år körs enbart CW-delen av testen eftersom intresset för SSB verkar vara synnerligen lågt bland fält-jagande testkörare.

* Antalet CW-loggar var i fjol var runt 70 inkomna från alla världsdelar.

* Vissa stationer hade kört över 500 QSO, vilket får anses som skapligt med tanke på graden av reklam innan testen...

* De flesta loggar kommer per Epost.

* Kommentarerna från deltagarna är över lag mycket positiva.

Alltså, finns det någon som känner för att ta över hanteringen av TOEC-testen? Det skulle glädja mig och många andra om testen levde vidare och förhoppningsvis växte i omfattning. Det som krävs är att någon tar tag i marknadsföringen och ser till att information verkligen kommer ut i god tid innan. Själva jobbet efteråt tar inte speciellt många timmar, beroende av hur ambitiös man vill vara, naturligtvis...

Hör av dig till mig om du känner att detta kan vara intressant!

73
Jon, SM3OJR
TOEC Contest Manager tillika sekreterare sedan starten för 10 år sedan. Drygt 10 år förresten - vi började i samband med ARRL SSB 1991... Men det är en annan historia...
Jon, sm3ojr

European distributor of the TR Logging Program (by N6TR).

---
Jonit Software, Box 178, SE-83122  OSTERSUND, Sweden
Phone: +46-63-57 21 21
Fax / 24h order: +46-63-57 21 22
Mobile: +46-70-569 21 21
E-mail: info@jonit.com