[TOEC] Priser SAC

Gunnar Widell (ERA) Gunnar.Widell@era.ericsson.se
Wed, 8 Aug 2001 10:31:17 +0200

Priset för CW var sponsrat av TOEC.
Det var aldrig något sagt om att priset kan erövras av någon, t.ex efter tre inteckningar eller liknande, men är nog en bra ide att dela ut dom genast. Jag kan försöka skicka bucklorna till den som vill fixa graveringar...

Några funderingar om ett prisprogram:

De plaketter som tas fram för SKANDINAVISKA vinnare, kanske kan användas även för det Svenska pris programmet.
Det man vinner på det är att: vi redan vet varifrån man köper plaketter och får dom graverade.

Är det CER som plockat fram plaketterna förut? Och skickat ut?

Varifrån är de köpta? Kostnader?

Ska det vara pris i alla klasser?

73 de Gunnar, SGP

-----Original Message-----
From: Jan.E.Holm@telia.se [mailto:Jan.E.Holm@telia.se]
Sent: den 8 augusti 2001 09:35
To: toec@contesting.com
Subject: [TOEC] Priser SAC

 Ni kanske kan dra er till minnes alla skriverier på denna
 reflektor inför SAC i fjol, absolut ingenting hände, total
 handlingsfarlamning från SSA, jag la fram tydliga och
 konstruktiva förslag till SSA och ingenting hände.
 Jag kan bara tolka det som att SSA saknar helt intresse
 för SAC och även contesting i Sverige.
 Nu har jag ett nytt förslag. Vi i TOEC tar han om det, på
 ren svenska så skiter vi i SSA. Vi tar fram ett pris
 programm, fixar sponsorer etc etc. Jag kan delta i
 arbetet men jag vill inte jobba ensam.
 Det finns redan 2 st vandringspris, ett som SM3DMP
 sponsrat samt ett annat som jag inte vet vem som ligger
 bakom. Dessa pris står i ett skåp hos SM3SGP, varför
 dom fastnat där är totalt ofattbart, jag har uppmanat
 Gunnar att ta fram dom men ingenting händer, kan
 vi få fram dessa priser, kanske dom redan är erövrade
 utav någon och skall delas ut.
 Jag tror att nått sånt här skulle stimulera aktivitet i SAC
 från SM´s sida i ganska hög grad.
 Kom med idéer och förslag på hur vi skulle kunna gå
 till väga.

 73, Janne SM2EKM