[TOEC] Re: IRC ...

Thomas Bevenheim thomas.bevenheim@swipnet.se
Tue, 18 Dec 2001 07:31:19 +0100

Hej Contesters!

Visst kan vi väl diskutera dylika frågor här?

> En annan sak är att posten kommer att upphöra med försäljninga av IRC.
> "Ingen använder dem ju ändå" fick jag till svar!!
>  Dock kommer man att lösa in dem som vanligt nu med 10:-
På mitt lokala postkontor kan jag  e n b a r t  byta IRC mot frimärken.
De tar INTE emot dem för någon annan betalning/service ...

Tidigare - på Gotland och i Sthlm - kunde jag använda IRC för
all slags betalning på postkontoret.

Vad är era erfarenheter av att "lösa in" IRC?

73 ...thomas, SM6CNS [DU7CC] (opr. @ SK6D)
Only for the D e s e r v i n g  and True-Blue B e l i e v e r s !
Welcome to the  G o l d e n  D a y s  of  DX'ing, meet with
some Extraordinary Personalities & DX'citing Exploits
from the Thrilling World of Amateur Radio.
Dog Xray Studio  www.dx.just.nu