[TOEC] SV: ARRL DX Logg-deadline

Goran Fagerstrom Goran Fagerstrom" <tjanste@algonet.se
Wed, 21 Mar 2001 20:14:03 +0100

Jag tror ingen tvivlar på Jannes fina och stora insats, inte jag
heller. Mitt förra mejl var avsett som en varning till dem som körde
CW-testen och inte skickat in loggen. Problemet är att när något ser
så officiellt ut som de regler som på sk3bg-sajten och dessutom kommer
från en organisation av ARRLs kaliber, så tror man kanske utan att
detaljkolla att det är senaste regler (dvs att ARRL uppdaterat Janne
som välkänd mottagare av testregler). Det var naturligtvis en miss av
mig som jag beklagar.

Vi hade tack och lov skickat in loggarna och deadlineförkortningen är
ju rätt oväntad. Man kan väl ha olika anledningar att inte sända in
omedelbart som inte du Janne behöver kritisera, i detta fall
exempelvis att behöva reda ut om Cabrillo-formatet som CT
producerar är OK - vilket diskuterats på andra reflektorer - och det
kan finnas andra åtaganden.

Vad två mejl beror på vet jag inte, möjligen att jag skickade kopia
för kännedom till CER samtidigt som jag ville varna på TOEC. Beklagar
om det orsakat något extra besvär.

Hälsningar
Göran