[TOEC] Contestcallen

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Tue, 8 Jan 2002 00:19:56 -0000

Hej Bengt!

Meningen med mitt utskick var absolut inte att göra folk
förbaskade! Meningen var att försöka reda ut vilka som inte
hade/har för avsikt att förlänga giltigheten på sina
contestsignaler.

Det ligger för närvarande 54 contestcall på den s k
expired-listan och av dom 54 har jag bara uppgifter på
3 st som lämnat callen definitivt. De övriga 51 har jag
inte fått några uppgifter om från Eric/SMØJSM huruvida
callen är övergivna eller ska fortsätta gälla för en viss
tid framåt. SSA har alltså inte den blekaste aning om man
bara "glömt" förlänga callet eller lämnat det. Om sedan
Eric/JSM missat att meddela mig någon eller några som
förlängt giltigheten är ju en helt annan sak.

Jag har redan fått uppgifter om att följande call har
förlängts och att det av misstag inte meddelats mig för
publicering/ändring i listorna:

SM4A, 7S4A, SM3T, 8S3A och SM7N.
Tillkommer nu också alltså SM3C.

Jag kommer att ändra i listorna så fort jag fått papperen
från SSA och jag kan se giltighetstiden.

Den som haft ett contestcall och som inte bryr sig om att
förlänga giltigheten måste kunna meddela JSM på något sätt -
via telefon, fax, e-post eller vanlig post - att han/hon
inte vill använda callet längre. Viktigt är också att få reda
på om callet över huvud taget använts. Vissa av callen är mer
attraktiva än andra och det finns dom som köar för att få dom.

Jag skrev också:
> [...]
...jag kanske borde ha använt uttrycket "den senaste tiden"
i stället.

Jag kommer att fortsätta publicera sådana här listor - så länge
de som haft ett call inte meddelar sig med SSA:s kansli och
talar om vad som ska hända med callet.

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SAC 2000 Contest Committee Chairman
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Mostly QRV in MS or MM from: SK3BG - SK3HQ - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000