[TOEC] Contestcallen

SSA HQ Stockholm hq@svessa.se
Tue, 8 Jan 2002 12:16:58 +0100

Hej TOECar!

Janne CER gör ett jättearbete med contestsignalerna på 'hans' hemsida (
http://www.sk3bg.se/contest/speccall.htm ), och vi ska vara tacksamma för
att han då och då påminner oss om signalernas 'bäst före'-datum, om vi inte
orkar kolla upp det själva.

Det goda med förra veckans lista är att jag upptäckte fem förlängningar som
jag fört in i huvudregistret, men glömt meddela Janne (de var inbetalda
samma dag), plus en som betalat men som jag själv inte fört in. Perfekt.
Även om det inte är 'kul' att hamna på "Expired Calls" så är det ju bra att
det då upptäcks om jag gjort något fel eller om signalinnehavaren glömt.

Som Janne skriver här nedan så är problemet med callen att 'folk' inte
meddelar när de inte tänkt förnya callen; de bara låter bli att betala. Det
skulle vara intressant att veta hur många av de signaler som idag finns på
"Expired Calls" aldrig blev använda. Orsaken är att de då inte behöver ligga
i "karantän" i upp till tre år, utan kan delas ut genast.

Läs gärna detta en gång till (ex CER):

QUOTE
---
Det ligger för närvarande 54 contestcall på den s k
expired-listan och av dom 54 har jag bara uppgifter på
3 st som lämnat callen definitivt. De övriga 51 har jag
inte fått några uppgifter om från Eric/SMØJSM huruvida
callen är övergivna eller ska fortsätta gälla för en viss
tid framåt. SSA har alltså inte den blekaste aning om man
bara "glömt" förlänga callet eller lämnat det. Om sedan
Eric/JSM missat att meddela mig någon eller några som
förlängt giltigheten är ju en helt annan sak.
---
Den som haft ett contestcall och som inte bryr sig om att
förlänga giltigheten måste kunna meddela JSM på något sätt -
via telefon, fax, e-post eller vanlig post - att han/hon
inte vill använda callet längre. Viktigt är också att få reda
på om callet över huvud taget använts. Vissa av callen är mer
attraktiva än andra och det finns dom som köar för att få dom.
---
Jag kommer att fortsätta publicera sådana här listor - så länge
de som haft ett call inte meddelar sig med SSA:s kansli och
talar om vad som ska hända med callet.
---
UNQUOTE

Avslutningsvis hoppas jag att man får höra en massa specialsignaler under
NRAU/Baltic-testen på söndag, och varför inte i MT lite senare samma dag.

73 Eric 7S6J